
Imatge d'un dels nous combois del tren de la Pobla Foto: Arxiu
Els dos nous trens que han de cobrir la línia de Lleida a la Pobla de Segur arribaran a Catalunya entre finals de desembre i mitjan de gener, com a molt tard, segons ha assegurat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. Els trens s'han fabricat a Suïssa i només cal acabar-los de configurar amb petits detalls com la col·locació dels endolls per tal que arribin al país i es puguin començar a fer les proves sobre la línia per tal que entrin en funcionament al llarg del primer trimestre de 2016, és a dir, entre gener i març.
Font ha assenyalat que amb la incorporació dels trens culminarà al 100% el traspàs d'aquesta línia a Ferrocarrils de la Generalitat i ha garantit que augmentaran ''molt'' els serveis entre Lleida i Balaguer però també que es recuperarà el volum de viatges fins a la Pobla de Segur (Pallars Jussà).
Amb això, ha dit Font, es vol donar resposta a la demanda dels ciutadans del Pirineu que es van veure afectats per la reducció de freqüències d'aquesta línia que actualment només fa un viatge d'anada i tornada en tota la jornada per unir Lleida i la Pobla de Segur. Si que hi ha més freqüències entre Lleida i Balaguer i la previsió és que encara augmenti més aquest servei que està inclòs a l'àrea metropolitana de Lleida. Tot plegat, també es veurà complementat amb l'autobús i un preu unificat de manera que es pugui garantir un servei intermodal.
Font ha remarcat que si el Govern ha fet ''l'esforç'' de comprar dos trens nous ''és per millorar l'oferta'' i ha afegit que amb l'arribada d'aquests es completarà un ''llarg procés de traspàs'' d'aquesta línia que primerament va mantenir l'operativitat per part d'Adif i Renfe però que al llarg de l'any passat, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en va assumir la direcció.
Font ha remarcat que si el Govern ha fet ''l'esforç'' de comprar dos trens nous ''és per millorar l'oferta'' i ha afegit que amb l'arribada d'aquests es completarà un ''llarg procés de traspàs'' d'aquesta línia que primerament va mantenir l'operativitat per part d'Adif i Renfe però que al llarg de l'any passat, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en va assumir la direcció.