Pablo Hasél, Valtònyc i Elgio han fet una crida a la solidaritat ciutadana i a la “lluita” al carrer per denunciar les condemnes a presó per les lletres de les seves cançons o comentaris "ofensius" a les xarxes socials. "A l'Estat no li pot sortir gratis la nostra presó", han avisat els rapers en una taula rodona organitzada aquest dissabte al casal Can Capablanca de Sabadell.
"La nostra llibertat, així com la vostra, depèn de si els surt més car tenir-nos a la presó que al carrer. Cal generar una resposta solidària", ha insistit el lleidatà Hasél, recentment condemnat per l'Audiència Nacional a dos anys i un dia de garjola per "enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona" i a una multa de 24.300 euros.
"Ens ataquen a nosaltres perquè som dèbils i és una forma d'aplicar l'autocensura a altres artistes", ha afirmat al seu torn el balear Valtònyc, sentenciat a tres anys i mig de presó també pels delictes "d'enaltiment del terrorisme, calúmnies i injúries greus a la Corona".
Els rapers reclamen mobilització: «A l'Estat no li pot sortir gratis la nostra presó»
Societat
"Ens ataquen a nosaltres perquè som dèbils i és una forma d'aplicar l'autocensura a altres artistes", afirma Valtònyc
ARA A PORTADA
-
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja afecta la zona perifèrica del parc nacional d'Aigüestortes Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
Publicat el
03 de març de 2018 a
les 23:48
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
