Així els punts més destacats de l’informe en que l’àrea dels serveis socials del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça es situen damunt de la resta de l’Alt Pirineu i Aran i la resta de Catalunya són:
1) En relació a la cobertura de la població per part dels serveis socials el percentatge a l’Alta Ribagorça és d‘un 20’98% mentre que a la resta de Catalunya és d’un 10,97%.
2) Seguint amb aquest indicador, l’informe destaca que, mentre a la resta de Catalunya l’equip de serveis bàsics d’atenció social, format per una Treballadora i una Educadora Socials atenen una mitja de 446,36 persones, a l’Alta Ribagorça se’n atenen 505 persones.
3) En relació a la cobertura de la població de més de 65 anys, el percentatge a Catalunya és d’un 3’30% mentre que a l’Alta Ribagorça el percentatge és del 8,08%.
4) En relació de l’aplicació de la llei de la dependència, el percentatge d’usuraris del servei d’ajuda a domicili a Catalunya és del 10’4% mentre que a l’Alta Ribagorça és del 17’6%.
5) Les hores que es destinen a la població de risc social en atenció a domicili, a l’Alta Ribagorça s’hi destina una mitja de 11’66 hores, mentre que a Catalunya és de 8’7 hores.
Un altre element destacat de l’informe, on també l’Alta Ribagorça sobresurt de la resta, és el que es refereix a la qualitat dels serveis que es presten des de l’àrea de Serveis Socials. Així, mentre el temps d’espera entre la sol·licitud d’entrevista amb l’equip bàsic d’atenció social i la seva realització, a l’Alta Ribagorça el temps d’espera és de només 2 dies, a la resta de Catalunya és de 16,85 dies.
Un altre dels punts destacats és el temps d’espera per accedir al servei d’ajuda a domicili. A l’Alta Ribagorça és de 7 dies mentre que a la resta de Catalunya és de 8,21 dies.
Per finalitzar, pel que fa a l’indicador d’organització i concretament a les hores que destinen els professionals dels serveis socials a la formació, a l’Alta Ribagorça s’hi destinen 31,50 hores mentre que a la resta de Catalunya hi destinen 20,96 hores.
El president del Consell Comarcal, Joan Peralada, ha declarat que “aquest informe ha de ser motiu de satisfacció per a tots nosaltres i, sens dubte és una prova més de la bona gestió que s’està duent a terme des de l’àrea dels Serveis Socials del Consell Comarcal". "Les dades ens ajudaran a continuar esforçant-nos en pro d’oferir serveis de qualitat a la nostra població", ha afegit Peralada.