L'estudi de l'entitat compara sistemes tarifaris complexos i molt diferents entre si i per aquest motiu, es basa en la simulació de nou recorreguts diferents a les diverses ciutats analitzades, a partir de les dades oficials amb les tarifes vigents en cadascuna de les ciutats incloses en l'estudi.
En aquest sentit, s'ha calculat i assignat una puntuació al preu d'un recorregut d'un quilòmetre (o la carrera mínima tarificada a cada ciutat), un altre de cinc i un altre de deu quilòmetres, en horari diürn, nocturn i de cap de setmana, sempre dins de la tarifa urbana vigent en cada ciutat.
Així, l'import mitjà d'aquests nou recorreguts costaria a Tarragona, gairebé el doble del preu que tindrien a Las Palmas de Gran Canària, per exemple. La diferència és del 95,6%.
De la més cara a la més barata
Segons aquest estudi, Tarragona és la ciutat, amb 86 punts (d'un màxim de 90), on el taxi és més car i Las Palmas de Gran Canària, amb només 11 punts, la més barata. En aquesta classificació, el segon lloc és per a Sant Sebastià (75 punts) i el podi el tanca Càceres i Pamplona (66 punts). La llista segueix amb Vitòria i Sòria (64 punts), Girona (62) i València (61). Madrid i Barcelona comparteixen puntuació (60), juntament amb Lleida. Amb 59 punts hi ha nou ciutats: Alacant, Àvila, Lleó, Lugo, Múrcia, Palència, Segòvia, Valladolid i Zamora. Salamanca i Pontevedra tenen 58 punts en aquest rànquing, i Burgos, Castelló i Gijon, 56.
A l'extrem oposat, després Les Palmes de Gran Canària apareixen Lanzarote (14 punts), Ceuta (23), Cadis (30), Jaén (32), Melilla (33) i Santa Cruz de Tenerife (34). Almeria té 39 punts, i un més tenen Albacete i Huelva; Saragossa i Conca tenen 43 punts en aquest escalafó, 45 Palma de Mallorca, 46 Vigo i 47 Logronyo. Segueixen la Corunya i Còrdova (48 punts), Màlaga (50 punts), Toledo i Ciudad Real (51) i Sevilla, amb els mateixos punts que Santander, Granada (52) i Bilbao (53). Badajoz i Orense tenen 54 punts.

Un taxi al centre de Barcelona. Foto: Adrià Costa