Els embassaments lleidatans continuen creixent i Rialp ja supera la meitat de la capacitat

Oliana i Camarasa baixen lleugerament el seu cabal, que continua essent elevat

Publicat el 27 de maig de 2024 a les 16:43
Actualitzat el 27 de maig de 2024 a les 16:57

La sequera continua a la baixa a la demarcació de Lleida. Els embassaments continuen recuperant les seves reserves a les portes de l'estiu gràcies a les pluges del mes de maig i al progressiu desgel de la muntanya, que s'està manifestant en els darrers dies a les conques internes lleidatanes.

El pantà de Rialp es situa actualment al 52,8%, vuit punts més que fa dues setmanes. Per la seva banda. Oliana i Camarasa han baixat les seves reserves, per bé que es troben en nivells molt més alts que els registrats fa un any. Oliana es troba al 69% (fa dues setmanes estava al 74%) mentre que el pantà de Camarasa fixa la seva capacitat actual al 79,3% (quatre punts per sota que a inicis de maig).

Els embassaments de Canelles i Baserca, a la conca ribagorçana, són els que han sumat més reserves. El primer ha guanyat hectòmetres i es troba al 28,7% (2,2 punts més) i el segon es queda al 82%, quatre per sobre que fa quinze dies. 

L’increment de reserves han permès a Endesa augmentar fins a un 26% la producció hidroelèctrica en comparació al mateix període de l’any passat.