L'Ajuntament d'Alt Àneu ha enderrocat quatre cases a Son per resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Els immobles han mantingut en litigis el consistori i una família del municipi durant més de 15 anys. El TSJC va ordenar la demolició dels habitatges en considerar provat que, quan l’Ajuntament va concedir la llicència d’obres, aquesta no complia amb el pla urbanístic del municipi. L’enderroc, amb un cost de 22.000 euros que ha assumit l’Ajuntament, ha afectat a la part habitable però els garatges es mantindran en peu.
Les quatre cases estaven construïdes en una parcel·la que, segons la normativa vigent l’any 2003, només en preveia dos amb zona enjardinada. Malgrat això, l’aleshores alcalde del municipi, Joaquim Llena, va permetre construir quatre habitatges de menys alçada amb l’objectiu que les cases no malmetessin les vistes de l’Església de Son, considerada BCIN. En conèixer la irregularitat, uns veïns dels terrenys en construcció van decidir emprendre mesures legals contra el projecte.
Per adaptar els habitatges a la legalitat, dos anys després de començar les obres, l’Ajuntament va aprovar una normativa subsidiària que en permetés l’edificació. Un fet que ha portat el TSJC a ordenar l’enderroc de les cases ja que, tot i complir la normativa actual, no podien construir-se amb el pla urbanístic vigent en el moment de l’inici de les obres.
Xavier Llena, alcalde d’Alt Àneu des del passat 26 de maig, lamenta que la situació hagi arribat tan lluny i que les parts litigants no hagin pogut arribar a cap acord. Llena assegura que amb l’enderroc “només s’està complint amb l’ordre del jutge”. Pel que fa als garatges de les cases, actualment propietat de l’empresa constructora, no han estat demolits ja que la sentència afecta a la part de la construcció que puja més amunt de la cota zero de l’edificació i el pàrquing es troba per sota.
Enderroquen a Son quatre cases que no complien amb el pla urbanístic de 2003
El TSJC ha ordenat la demolició dels habitatges que han mantingut en litigi l'Ajuntament d'Alt Àneu i uns veïns del municipi durant setze anys
ARA A PORTADA
-
«La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
-
-
-
Calor de juliol a finals de maig: temperatures fins a 37 graus i rècords a Ponent i l'Ebre Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 27 de novembre de 2019 a les 17:31
Et pot interessar
-
Societat Josep-Lluís Serrano, nou bisbe d'Urgell i copríncep d'Andorra
-
Societat Alerta màxima per temps violent a l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà
-
Societat El Col·legi de Periodistes s’incorpora al Premi Turístic Pica d’Estats
-
Societat Jorge Delgado, el jove mort en un accident laboral, serà recordat amb un mural a Lleida
-
Societat Balaguer declara festiu local el 13 de juliol per revitalitzar la Transsegre
-
Societat La Paeria impulsa un edifici de lloguer per a joves al Centre Històric