La companyia Endesa s'ha espolsat les responsabilitats per l'incident de la casa de colònies de Montoliu de Segarra, on han quedat atrapats 90 nens de quatre anys sense calefacció durant la nit. Segons l'empresa, a la casa s'ha restablert el subministrament aquest diumenge al migdia després que s'hagin tornat a posar els fusibles que havien desaparegut de la instal·lació elèctrica que alimenta l'immoble. Endesa, per tant, considera que no és la responsable d'aquesta incidència i fins i tot denunciarà el cas als Mossos d'Esquadra.
En canvi, l'alcalde de Montoliu de Segarra, Vicens Roig, en cap cas exculpa l'empresa. "Si hi ha una avaria, sigui gran o sigui petita, és responsabilitat de la companyia i el fet que hagi estat una cosa tan insignificant com dos fusibles encara afegeix més gravetat a l'assumpte", assegura. "És una avaria poc important i que, en canvi, ens ha suposat estar 30 hores sense llum, encara em sembla més vergonyós, una cosa tan senzilla que no l'hagin detectada fins passades gairebé 30 hores", ha afegit.
L'alcalde ha anat més enllà i ha afirmat que el que ha passat aquest cap de setmana "només és la mostra visible dels dèficits que patim". "El problema no és que ens haguem quedat 30 hores sense electricitat, el problema és la manca de recursos i la manca d'inversió que es fa a la nostra zona, no és res més que això", ha conclòs.
Queixes del territori
Les Federacions d'ERC de l'Alt Pirineu, de Lleida i del Solsonès han informat que convoquen aquest dilluns totes les alcaldesses, alcaldes i regidors i regidores -al govern o l'oposició- al nucli de la Guàrdia Lada, al municipi de Montoliu de Segarra, per signar la Declaració de Montoliu de Segarra, un text que "manifestarà la nostra indignació després dels continus talls de llum que sempre afecten als nostres municipis, el poc manteniment que les empreses elèctriques i de telefonia duen a terme, la falta de previsió per part de les companyies i la resposta lenta davant els greus fets d'aquest passat cap de setmana".
Endesa porta el cas de la casa de colònies de la Segarra davant dels Mossos d'Esquadra
Assegura que la residència s'ha quedat sense calefacció perquè faltaven dos fusibles de la instal·lació elèctrica
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 27 de març de 2017 a les 00:36
Actualitzat el 27 de març de 2017 a les 09:57
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi