Mig centenar de persones s'han concentrat aquest divendres al vespre davant de la comissaria dels Mossos d'Esquadra a Lleida per demanar la llibertat de tres membres de la PAH detinguts al migdia. Segons els Mossos, es tracta de dos nois i una noia, dos d'ells de 20 anys i l'altre de 30, que haurien enxampat forçant el pany d'un habitatge del carrer Cardenal Cisneros, al barri de la Mariola, fent servir diverses eines com ara un trepant.
Ha estat un veí qui hauria avisat la policia poc abans de les tres del migdia. La plataforma, a través de les xarxes socials, ha mostrat la seva solidaritat amb els detinguts i han assegurat que estaven "defensant el dret a l'habitatge". Segons la policia, però, estan acusats d'un robatori amb força.
D'entre els concentrats davant la comissaria, Oriol Puy ha explicat a l'ACN que quan tornava de comprar ha vist com els Mossos s'enduien detingudes les tres persones i que quan s'hi ha acostat, un dels agents l'ha agredit. Puy ha afegit que li han tirat la bossa de la compra i les ulleres a terra i que li han fet un trau a la cella i li ha dislocat un braç.
Una de les portaveus de la PAH ha lamentat que els Mossos no els han deixat parlar amb els detinguts i que no saben tampoc de què se'ls acusa ni si se'ls ha deixat parlar amb algun advocat. Els concentrats han assegurat que seguiran davant de la comissaria fins que els detinguts surtin en llibertat.
Concentració davant la comissaria dels Mossos de Lleida en suport a tres detinguts de la PAH
Societat
La policia els acusa de robatori amb força en un habitatge mentre la plataforma diu que defensaven el dret a l'habitatge
ARA A PORTADA
-
Societat La Paeria de Balaguer fa marxa enrere i desmuntarà el tendal del Mercadal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
15 de gener de 2021 a
les 19:11
Et pot interessar
-
Societat
Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova
-
Societat
Entitats del tercer sector de Lleida fan una acció reivindicativa per reclamar noves polítiques d'habitatge assequible
-
Societat
L'Audiència de Lleida condemna a 2 anys de presó un noi que va agredir sexualment una noia
-
Societat
Mor el poeta lleidatà Jaume Pont als 79 anys
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
