El centre tecnològic Eurecat de Lleida lidera el projecte iRAIN, col·laborant amb Facsa i altres vuit entitats, per desenvolupar un sistema innovador de gestió d'aigües residuals per a ús agrícola. Mitjançant la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles, el consorci multidisciplinari pretén aplicar eines avançades híbrides per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús.
Aquesta iniciativa no només busca millorar la disponibilitat de recursos hídrics, sinó també promoure la sostenibilitat agrícola mitjançant la reutilització d'aigua depurada i la recuperació de nutrients. Eurecat coordina la part científico-tècnica del projecte, amb un enfocament que inclou la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals.
Aquesta iniciativa, liderada per Eurecat i Facsa, promou la utilització d'eines híbrides basades en la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús. Aquest enfocament innovador es desplegarà a través de diverses etapes, incloent-hi la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals. A més, el projecte iRAIN busca millorar la gestió i aprofitament de les aigües residuals, lluitant contra l'escassetat hídrica i rendibilitzant al màxim i de forma eficient la pràctica de reutilització i els recursos regenerats i recuperats.
Eurecat lidera iRAIN, la gestió d'aigües residuals agrícoles amb intel·ligència artificial
Societat
Eurecat col·laborarà amb Facsa i altres entitats per desenvolupar solucions innovadores basades en tecnologies avançades i intel·ligència artificial
- Reg agrícola amb aspersors -
- Cedida per Eurecat Lleida
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Successos Fira Tàrrega viu la jornada més multitudinària i encara la recta final amb el 76% de l’aforament venut ACN
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
Publicat el
07 de maig de 2024 a
les 12:52
Actualitzat el
07 de maig de 2024 a les
16:41
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
Mor als 86 anys l'escolapi balaguerí Andreu Trilla
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
