El centre tecnològic Eurecat de Lleida lidera el projecte iRAIN, col·laborant amb Facsa i altres vuit entitats, per desenvolupar un sistema innovador de gestió d'aigües residuals per a ús agrícola. Mitjançant la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles, el consorci multidisciplinari pretén aplicar eines avançades híbrides per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús.
Aquesta iniciativa no només busca millorar la disponibilitat de recursos hídrics, sinó també promoure la sostenibilitat agrícola mitjançant la reutilització d'aigua depurada i la recuperació de nutrients. Eurecat coordina la part científico-tècnica del projecte, amb un enfocament que inclou la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals.
Aquesta iniciativa, liderada per Eurecat i Facsa, promou la utilització d'eines híbrides basades en la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús. Aquest enfocament innovador es desplegarà a través de diverses etapes, incloent-hi la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals. A més, el projecte iRAIN busca millorar la gestió i aprofitament de les aigües residuals, lluitant contra l'escassetat hídrica i rendibilitzant al màxim i de forma eficient la pràctica de reutilització i els recursos regenerats i recuperats.
Eurecat lidera iRAIN, la gestió d'aigües residuals agrícoles amb intel·ligència artificial
Societat
Eurecat col·laborarà amb Facsa i altres entitats per desenvolupar solucions innovadores basades en tecnologies avançades i intel·ligència artificial
- Reg agrícola amb aspersors -
- Cedida per Eurecat Lleida
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de maig de 2024 a
les 12:52
Actualitzat el
07 de maig de 2024 a les
16:41
Et pot interessar
-
Societat
Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
