El centre tecnològic Eurecat de Lleida lidera el projecte iRAIN, col·laborant amb Facsa i altres vuit entitats, per desenvolupar un sistema innovador de gestió d'aigües residuals per a ús agrícola. Mitjançant la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles, el consorci multidisciplinari pretén aplicar eines avançades híbrides per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús.
Aquesta iniciativa no només busca millorar la disponibilitat de recursos hídrics, sinó també promoure la sostenibilitat agrícola mitjançant la reutilització d'aigua depurada i la recuperació de nutrients. Eurecat coordina la part científico-tècnica del projecte, amb un enfocament que inclou la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals.
Aquesta iniciativa, liderada per Eurecat i Facsa, promou la utilització d'eines híbrides basades en la fusió de dades de satèl·lits, drons i robots agrícoles per monitorar la qualitat de l'aigua i optimitzar el seu ús. Aquest enfocament innovador es desplegarà a través de diverses etapes, incloent-hi la investigació de tècniques de regeneració d'aigua, el desenvolupament d'algorismes d'IA per a la gestió de recursos i la implementació de solucions digitals per a la millora del tractament d'aigües residuals. A més, el projecte iRAIN busca millorar la gestió i aprofitament de les aigües residuals, lluitant contra l'escassetat hídrica i rendibilitzant al màxim i de forma eficient la pràctica de reutilització i els recursos regenerats i recuperats.
Eurecat lidera iRAIN, la gestió d'aigües residuals agrícoles amb intel·ligència artificial
Societat
Eurecat col·laborarà amb Facsa i altres entitats per desenvolupar solucions innovadores basades en tecnologies avançades i intel·ligència artificial
- Reg agrícola amb aspersors -
- Cedida per Eurecat Lleida
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de maig de 2024 a
les 12:52
Actualitzat el
07 de maig de 2024 a les
16:41
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers treballen per extingir un foc a l’abocador de Tàrrega
-
Societat
La Transsegre davant d’un canvi d’època
-
Societat
La Transsegre suspèn les dues baixades per l’extrem risc d’incendi
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 189 km/h a la C-14, a l'Alt Urgell
-
Societat
La Transsegre denuncia el robatori de senyals i alerta que la prova podria no celebrar-se
-
Societat
Els Mossos identifiquen la dona trobada morta el 3 de juny al Segre
