L’any 2012 es va commemorar el centenari de la primera projecció cinematogràfica a Tremp, arran d’aquesta efemèride es van dur a terme diversos actes culturals i de divulgació i al llarg de l’any es van anar recopilant materials d’interès històric al voltant del cinema i com aquest havia canviat la vida social i cultural dels trempolins i trempolines.
Amb tot aquest gruix de documents, sobretot gràfics, s’ha dut a terme la realització d’aquesta exposició que es podrà veure al vestíbul de l’Espai Cultural La Lira des del 2 de febrer en què tindrà lloc la inauguració, fins al 7 d’abril. A més, s’ha organitzat de forma paral·lela un cine-fòrum en què es comptarà amb la participació del crític de cinema Jaume Figueras.
Exposició sobre el centenari del cinema a Tremp
La història del cinema en una exposició que reflexa la vida social i cultural trempolina des de principis fins a finals del segle XX
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de gener de 2013 a
les 19:36
Et pot interessar
-
Societat La calor i la sega disparen el risc d'incendis als boscos lleidatans
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Ponent: 20 i 21 de juny
-
Societat
Investiguen el gerent i l’encarregat d’una empresa fructícola de Fraga per maltractar temporers
-
Societat
Hestia Health Balaguer celebra 30 anys consolidat com un referent assistencial a les comarques de Lleida
-
Societat La Diputació aprova una moció en defensa del català a la Franja de Ponent amb l’única oposició del PP
-
Societat
Sant Joan 2026 a Ponent: les millors revetlles, fogueres i activitats
