El servei va iniciar-se durant el mes de novembre de 2008 i per tant ha cobert dos anys sencers de recorregut amb un nombre de viatgers molt limitat. Concretament una mitjana de 715 viatgers al mes, el que vol dir 1'7 viatgers de mitjana per cadascuna de les 19 expedicions que el vehicle fa cada dia laborable.
Els costos anuals de manteniment del transport són elevats i aquest és un altre dels motius que ha provocat que les institucions implicades prenguéssin la decisió. Concretament el cost del transport ha estat de més de 140.000 euros anuals, assumits de la següent manera: 70.000 euros per part de la Generalitat de Catalunya, 60.000 euros per part de l'Ajuntament de la Seu, 10.000 euros amb la suma d'apotacions dels altres municipis implicats en el projecte. En el cas de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell la decisió ha estat presa per la Junta de Govern Local.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha lamentat que s'hagi hagut de prendre aquesta mesura, però ha explicat que “no es pot justificar una despesa púlbica tan elevada per una tan baixa utilitat social. El context de crisi ens fa ser encara més escrupulosos amb els diners de tothom i, tot i les ganes que hi hem posat durant aquests anys incials perquè el transport urbà funcionés a la Seu tal com es demostrava amb els estudis previs de demanda, hem comprovat que no ha estat així i per tant el més sensat i responsable és finalitzar-lo”.
Batalla també ha expressat que lamenten les molèsties que això pugui causar als usuaris habituals i ha avançat que les institucions implicades avaluaran noves possibiltats i propostes de servei púlbic de transport, que estiguin més adaptades a les necessitats i la demanda que s'han comprovat.
Durant aquests darrers dies de servei, ja s'està informant als usuaris de la finalització del transport. Els usuaris que tinguin alguna targeta de transport de 10 viatges que no estigui esgotada, podran informar-se dels tràmits de devolució a l'Ofincia d'Atenció al Ciutadà.
Finalitza el servei de transport urbà per manca d'usuaris i de recursos econòmics

Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 28 de desembre de 2010 a les 16:17
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues