Foment comença aquest dilluns les obres per construir la rotonda de Margalef a l'N-240

Els treballs es van adjudicar el 19 de novembre passat per 619.399 euros

  • Foment iniciarà les obres a Margalef -
Publicat el 24 de gener de 2016 a les 18:11
Actualitzat el 24 de gener de 2016 a les 18:31
El ministeri de Foment comença aquest dilluns les obres per construir la rotonda de Margalef a l'N-240, al terme de Torregrossa (Pla d'Urgell). És la primera de les quatre rotondes previstes en aquesta carretera de titularitat estatal entre Lleida i les Borges Blanques. Els treballs es van adjudicar el 19 de novembre passat per 619.399 euros. El territori, però, continua reclamant el desdoblament de la via, una de les més transitades i amb més sinistralitat de les comarques de Ponent.

La rotonda, a tocar de Juneda (Garrigues), ha de substituir l'actual intersecció en forma de glorieta partida que serveix per accedir a les carreteres de Torregrossa (Pla d'Urgell) i Puigverd de Lleida (Segrià), la LV-7022.

Servirà per reduir la velocitat de pas dels vehicles en aquest punt on actualment el límit de velocitat és de 80 quilòmetres per hora. La subdelegada del govern espanyol a Lleida, Inma Manso, detallarà aquest dilluns al matí els terminis i l'afectació que tindran els treballs en el trànsit.

En el moment que es van adjudicar les obres Foment ja va informar que el projecte preveu transformar la intersecció actual en una rotonda sencera i tancada, que tindrà un radi interior de 15 metres, un ample de calçada anul·lar de 10 metres -amb dos carrils de 5 metres cadascun-, vorals de 0,5 metres i voreres d'1,5 metres.

Els vials que connecten amb la rotonda tindran 4 metres d'ample de calçada en les entrades i 5 metres en les sortides. Comptaran amb vorals de 0,5 metres si existeixen voreres confrontants o amb 1,5 metres on no hi hagi voreres.

A més, es rectificarà el traçat de la carretera LV-7022 amb la finalitat de millorar l'angle d'accés a la rotonda. El tram reposat comptarà amb una calçada de 2 carrils, cadascun amb 3 metres d'ample, i vorals d'1 metre. La rotonda i els vials que permetran accedir-hi comptaran amb un nou enllumenat que substituirà a l'existent. L'actuació es completarà amb la instal·lació de nova senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

El desdoblament de l'N-240, reivindicació prioritària

L'estiu passat Foment es va comprometre amb alcaldes de les Garrigues a executar la rotonda de Margalef, licitar abans d'acabar l'any les altres tres previstes al terme de Juneda i redactar durant el 2016 el projecte de desdoblament de l'N-240 entre Lleida i Les Borges Blanques.

L'alcalde de la capital de les Garrigues i membre de la Plataforma Prou Morts a l'N-240, Enric Mir, ha recordat que la reivindicació prioritària continua sent el desdoblament de la via. Assegura que és la millor opció per reduir la sinistralitat i ajustar-se a les necessitats del volum de trànsit de la carretera, que ara és d'uns 10.000 vehicles diaris però es preveu que vagi en augment. A més, recorda que aquesta via també és clau des del punt de vista econòmic per millorar la comunicació entre Lleida i el Port de Tarragona.