Dels 223 trams que se senyalitzaran tres són a Catalunya, dos a la N-230, a les comarques de Lleida (del Pont de Suert a Bono i de Bono a Vilaller), i l'altre a la N-420, a les de Tarragona. Foment destina sis milions d'euros a la senyalització del conjunt de trams conflictius.
Actualment ja es troben senyalitzats set TCA a Alacant distribuïts en tres trams en què també hi estan instal·lats radars. Foment efectuarà la senyalització de la resta de trams amb caràcter d'urgència motiu pel qual preveu finalitzar l'actuació abans de l'estiu. A Catalunya, Foment senyalitzarà els trams que van dels quilòemtres 134,70 al 136,80 i del 137 al 140 de la nacional 230 i a la N-420, dels quilòmetres 801,60 fins al 802,60.
Un cop instal·lada la nova senyalització, es farà seguiment per valorar l'eficàcia de les mesures adoptades. La comissió que s'encarregarà d'aquesta tasca podrà acordar noves senyalitzacions en altres punts si ho creu oportú. Aquells TCA consecutius pròxims entre sí s'han agrupat en un únic tram a senyalitzar, fent que la senyalització resulti més eficaç i no sigui necessari repetir senyals en un mateix punt, segons ha explicat Foment.
En una fase posterior, Foment procedirà a la col·locació de radars en aquells punts conflictius on actualment no estan instal·lats sempre i quan sigui factible i convenient la disposició dels dispositius de control de la velocitat.
L'actuació s'emmarca en el conveni subscrit per la Direcció General de Carreteres (DGC) de Foment i la Direcció General de Tràfic (DGT), depenent del Ministeri de l'Interior, per la senyalització i instal·lació de dispositius de control de velocitat en alguns dels TCA de la xarxa de carreteres estatal. Segons l'acord, la DGC és la responsable de la col·locació de senyals i radars mentre la DGT s'encarregarà del manteniment i explotació dels radars, una vegada instal·lats.
La comissió constituïda arran de la signatura del conveni no ha considerat adequat senyalitzar inicialment tots els TCA ja que es tracta d'una experiència pilot. Abans de senyalitzar altres zones perilloses de la xarxa de carreteres, la comissió analitzarà la incidència en el comportament dels usuaris i l'eficàcia de la mesura en l'accidentalitat abans de la seva generalització.