Gelades a Lleida: els pagesos confien que els danys a la fruita seran mínims

Malgrat les baixes temperatures de la matinada d'aquest dilluns, els agricultors han aplicat mesures de protecció per reduir els efectes als arbres florits

Cremadors en finques d'arbres fruiters d'Artesa de Lleida, al Segrià, aquest cap de setmana
Cremadors en finques d'arbres fruiters d'Artesa de Lleida, al Segrià, aquest cap de setmana | Néstor Serra
Redacció
17 de març de 2025, 10:32
Actualitzat: 11:02h

Les gelades d'aquest cap de setmana a la plana de Lleida han estat menys severes del que s'esperava, i els pagesos, que han estat vigilant durant dues nits, confien que els danys als arbres florits seran mínims. Malgrat les baixes temperatures d'aquest dilluns, que han arribat a ser de fins a -1ºC a Seròs i Alcarràs, les afectacions a la fruita sembla que seran limitades.

Alguns agricultors han recorregut a cremadors i al reg per aspersió per intentar protegir els fruits en fases primerenques de creixement. Segons Asaja i Unió de Pagesos, els danys seran mínims o inexistents, ja que el fred només afecta les flors obertes dels fruiters quan les temperatures baixen significativament.