Gilabert reclama una xarxa dels municipis de muntanya

Publicat el 10 de maig de 2008 a les 18:35

El Seminari pretén conèixer i comparar els processos de transformació de les regions de muntanya més similars a les de les comarques de Lleida per tal de veure els camins seguits i enfocar prospectivament, des de la pròpia capacitat social i institucional, el futur.

Gilabert s’ha referit a la importància que pels petits pobles de les comarques de muntanya suposa el fet que puguin treballar en xarxa, o sigui, amb projectes comuns, per tal que siguin més competitius, “en un món cada vegada més globalitzat”, ha dit.

També ha fet esment al fet que cal que es doni el suport suficient als pobles petits del Pirineu ja que en molts casos han tingut uns creixements molt importants, que no han anat acompanyats dels recursos econòmics necessaris per suportar la càrrega econòmica que suposa, per exemple, mantenir serveis necessaris per a les segones residències.

D’altra banda, ha volgut tornar a posar en valor la ramaderia i l’agricultura, com a referents econòmics de l’economia de Lleida. “Cal conservar, potenciar i promocionar aquest sector, i fer-lo més competitiu. I això ho aconseguirem donant suport a iniciatives com la que proposa el Seminari, que estudia la situació actual i les perspectives de futur de les comarques de muntanya. L’aportació és fonamental per aconseguir aquest creixement necessari al territori lleidatà però d’una manera sostenible”.

 

 

Imatge de l'acte d'aquest matí. Imatge de l'acte d'aquest matí.