El Govern i la Paeria de Lleida han acordat destinar 6 milions d’euros per impulsar tres hubs cívics a la ciutat, ubicats a l’antiga escola de Balàfia, l’antic convent de les Josefines i el Centre d’Acollida de Persones Temporeres (CAT). Aquesta mesura forma part del pla d’inclusió social de l’Ajuntament i ha estat formalitzada en la primera Comissió Bilateral entre ambdues institucions. La trobada, presidida pel conseller de Presidència, Albert Dalmau, i l’alcalde Fèlix Larrosa, ha servit també per acordar la construcció de més de 130 habitatges de lloguer assequible, un nou pavelló firal desmuntable i nous equipaments administratius.
Segons Larrosa, aquests acords suposen una fita en projectes que es porten treballant durant mesos, mentre que Dalmau ha destacat la col·laboració entre administracions per dinamitzar Lleida i el seu entorn.
Habitatge i serveis socials
Els hubs cívics tindran una funció social i ocupacional, amb especial atenció a la inclusió social, feminismes i participació ciutadana. El centre de temporers, situat a la partida de la Caparrella, oferirà allotjament i recursos per millorar la integració laboral i social dels treballadors agrícoles temporals.
En matèria d’habitatge, s’ha acordat habilitar entre 127 i 132 pisos de lloguer assequible en diferents zones de la ciutat, incloent-hi el Centre Històric i la zona Sur-42. Aquest projecte forma part del programa català que preveu construir 50.000 habitatges de lloguer assequible abans del 2030.
Infraestructures i desenvolupament econòmic
Un altre dels punts destacats és la creació d’un nou pavelló firal desmuntable de 2.400 m² a la zona de l’antiga Hípica, amb una inversió d’1,2 milions d’euros per part de cada administració. Aquest nou espai busca reforçar la capacitat de Fira de Lleida per atraure esdeveniments i millorar els serveis firals.
Pel que fa als equipaments administratius, el Govern i l’Ajuntament han pactat convertir el solar de Magisteri en la futura seu de la Delegació Territorial del Govern a Lleida, amb una edificabilitat de 20.000 m², i impulsar un nou edifici de 8.000 m² al Pla de l’Estació.
Expansió del polígon Torreblanca-Quatre Pilans
Finalment, la reunió també ha tractat l’expansió del polígon industrial Torreblanca-Quatre Pilans. Dalmau ha avançat que properament es donaran a conèixer novetats sobre el pla director urbanístic i ha assegurat que el Govern farà tot el possible per accelerar els tràmits. A més, ha anunciat la creació d’un equip específic per captar inversions, atesa la demanda empresarial per instal·lar-se en aquesta zona estratègica.