El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha destacat que a partir de l'aprofitament dels castells i del seu entorn, el projecte 'Castells amb visita guiada' té per objectiu dinamitzar econòmicament les poblacions que disposen d'un castell creant un nou producte turístic. Així, mentre d'una banda es potenciaran les visites guiades a les fortaleses, d'altra es posarà en valor el patrimoni cultural i turístic de la localitat o comarca que acull el castell així com els seus productes i establiments, de la mateixa manera que ja ho estan fent en les localitats dels dotze castells que hi ha a la demarcació.
El conveni signat aquest dilluns, que té una validesa de tres anys, preveu actuar durant el període de tres anys en uns quinze castells lleidatans, segons ha explicat el director gerent de la Fundació Castells Culturals de Catalunya, Ramon Orpinell. De moment, entre el 2009 i 2010 s'iniciarà la potenciació d'aquest projecte en cinc castells: Concabella (Segarra), Ciutadilla (Urgell), Espluga Calba (Garrigues), Os de Balaguer (Noguera) i Ribelles (Noguera). Seguint el conveni, fins als 2011 es vol arribar a impulsar les visites en quinze castells lleidatans i, així com de les zones properes a cada fortificació per donar-ne a conèixer les seus recursos i potencialitats.
Gilabert ha deixat clar que no es tracta de fer una aportació per restaurar un castell en qüestió si no de potenciar la zona que l'envolta. Cal tenir en compte que els cinc primers castells que formaran part del projecte 'Castells amb visita guiada' necessitaran poca o nul·la restauració motiu pel qual han estat escollits els primers.
El conveni estableix que en els castells que formin part del projecte 'Castells amb visita guiada' s'hi duguin a terme, entre d'altres, l'elaboració d'un inventari dels recursos i una selecció d'usos de l'edifici; la creació de l'estructura de recepció -punt de recepció, guies i assistència telefònica-; que s'hi fixi la visita, recorregut i horaris -amb l'elaboració d'un guió després d'una recerca històrica del castell-; o la inclusió de la informació obtinguda a Internet per donar a conèixer el nou producte.
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de juny de 2009 a les 16:38
Et pot interessar
-
Societat La fruita de pinyol del Baix Segre arrenca amb menys quilos però de gran qualitat
-
Societat Preocupació per l’alt risc d’incendis durant la campanya de la sega a Lleida
-
Societat Continuen els treballs per reparar la fuita d'aigua a la presa de Rialb
-
Societat Patrulles conjuntes a Mollerussa per frenar els comportaments incívics durant l'estiu
-
Societat L’embassament de Sant Antoni desaigua per excés de cabal a la Noguera Pallaresa
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament