L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha manifestat que “s'ha fet realitat l'objectiu del govern municipal de transformar el centre cultural Les Monges en aglutinador pedagògic”. A partir d'avui l'escola municipal de dansa se suma a les altres dues escoles municipals que ja porten alguns anys funcionant en aquest mateix edifici com són l'escola municipal de música i l'escola municipal d'arts.
D'altra banda, el regidor de Cultura de l’Ajuntament de La Seu, Miquel Colom, ha remarcat que amb la construcció d’aquest nou equipament “es donarà sortida al ‘boom’ que ha viscut en els darrers anys l’escola municipal dansa”. Colom ha afegit que amb la ubicació de l’Escola Municipal de Dansa a Les Monges suposa “un pas decidit de situar l’educació i la cultura com un dels principals actius de cohesió social i de projecció de la ciutat”.
L’espai on s’ubica l’Escola Municipal de Dansa, que té una superfície construïda de 265 m2, disposa de dos accessos. L’accés principal es realitzarà a través de la recepció del mateix centre cultural de Les Monges, mentre que el segon accés es fa des del pati exterior per tal de millorar l’evacuació d’emergència.
La nova escola de dansa disposa de dos vestidors pels alumnes, un per a noies i un altre per a noies, una sala de dansa i un vestidor per al professorat, així com un magatzem. En el perímetre vertical de la sala de dansa hi ha col·locat un revestiment de miralls fins a una alçada de 2,40 metres, i també hi ha instal·lades les barres a les parets oposades de major dimensió.
Actualment, l’Escola Municipal de Dansa de La Seu d’Urgell, fundada ara fa deu anys, compta amb 164 alumnes, entre nenes i nens, que van dels 6 als 16 anys, dividits en diversos grups. Ana Martín n’és la directora i també professora d’aquesta disciplina.
L'escola municipal de dansa imparteix classes de dansa clàssica, claqué, jazz i dansa espanyola. Com a novetat d'enguany també s'organitzaran classes per adults.
Foto de la inauguració de l'escola. Imatge de la inauguració de l'escola.