La Creu Roja de Lleida ha atès un total de 26.434 persones durant l'any 2023, amb un notable increment del 9% respecte a l'any anterior. D'aquestes, 14.277 han estat assistides en programes destinats a abordar l'extrema vulnerabilitat, proporcionant suport essencial com alimentació, higiene, material escolar i ajuts per cobrir necessitats bàsiques. Cal destacar que el 50,7% dels atesos en aquests programes són dones, reflectint una preocupant tendència de feminització de la pobresa.
Principalment, les dones ateses es troben en el grup d'edat de 24 a 49 anys, moltes d'elles en situacions socials i econòmiques difícils, especialment en casos de famílies monoparentals. Això no només afecta la seva salut física, sinó també la seva salut mental, amb increments en els nivells d'angoixa i solitud.
A més del suport a l'extrema vulnerabilitat, Creu Roja ha donat assistència el 2023 a 2.653 persones migrades i refugiades, 1.049 persones grans i cuidadores, i 211 dones en situacions de dificultat social. Pel que fa a l'educació, s'ha proporcionat atenció a 2.736 infants i joves, mentre que en l'àmbit de l'ocupació s'ha assistit a 874 persones, facilitant l'accés a l'ocupació i la inserció laboral.
Increment del 9% de persones ateses per la Creu Roja de Lleida
Aquest increment va acompanyat d'una feminització de la pobresa
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de maig de 2024 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Un premi milionari de la Primitiva cau a Artesa de Segre
-
Societat
La reina Letícia s'atreveix amb una frase en català en un acte d'empresàries a Lleida
-
Societat
Les obres de Torre Salses, després de la Festa Major
-
Societat
Empresaris jubilats assessoren de manera gratuïta emprenedors de les comarques de Ponent
-
Societat
Ni misses ni turistes: Santa Maria de Balaguer tanca per risc estructural
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec supera els 2.000 visitants aquesta Setmana Santa
