La Generalitat de Catalunya ha engegat els tràmits per prescindir de més de 300 bombers voluntaris. La mesura arriba a aquells que no s'han descarregat l'aplicació mòbil on han de registrar la seva activitat. En aquesta aplicació hi han de registrar les hores de disponibilitat que exigeix el cos, concretament 131 hores.
El Parc de Bombers d'Esterri d'Àneu, al Pallars Sobirà, és un dels centres que quedaria més afectat. Pere Ticó, alcalde del municipi i Bomber Voluntari, assegura que el parc queda gairebé inoperatiu, perquè 16 bombers voluntaris han rebut la carta de revocació. El parc es quedaria amb tan sols 10 efectius.
Ticó considera que és una mesura desproporcionada i en qüestiona que sigui legal tenir controlat a un bomber. D'altra banda, el sotsinspector de Bombers, Agustí Gatell, afirma que la mesura és irrevocable i que els bombers que no compleixin les hores, seran apartats del cos.
L'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya estudia emprendre accions legals contra les mesures del cos i posa en dubte la legitimitat del Consell de Bombers Voluntaris on es va acordar la decisió. A tot el país hi ha més de 1.500 bombers voluntaris i més de 300 han rebut la seva revocació.
Inicien els tràmits per expulsar més de 300 Bombers Voluntaris
Societat
El Parc de Bombers d'Esterri d'Àneu es quedaria amb tan sols 10 efectius, dels 26 que hi ha en actiu
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
18 de març de 2021 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
-
Societat
Els Bombers retiren els efectius terrestres de l'incendi de Senet per la inestabilitat meteorològica
