L'entitat ecologista Ipcena ha avisat que la contaminació de l'aire a les Garrigues està "descontrolada" i suposa una amenaça per a la salut de les persones.
En concret, parlen d'un episodi que ha tingut lloc entre les 5 i les 7 de la matinada passada segons dades de l'aplicació del Govern ArieCat, amb nivells de contaminació per partícules de PM10 de 187 i 186 unitats gram per metre cúbic a l'estació de Juneda, quan el límit legal establert és de 50.
Els ecologistes apunten que suposaria un augment del 274% i fan extensible l'afectació a les Borges Blanques i Castelldans. Ipcena denunciarà i demanarà a la Direcció General de Qualitat Ambiental que declari la zona de protecció especial de l'ambient atmosfèric, entre altres mesures.
Ipcena també vol que la Direcció General encarregui un estudi de complementació del que es va fer el 2016 pel laboratori del centre Medi Ambient de la UPC, o algun altre centre. L'objectiu és que s'ampliïn els paràmetres mesurats de l'estació de referència de la zona, a Juneda, que consideren que és "del tot insuficient" pel que fa a la vigilància atmosfèrica per a la protecció del medi ambient i la salut de les persones.
Ipcena avisa que la contaminació de l'aire a les Garrigues és una amenaça per a la salut
Els ecologistes asseguren que Juneda, Castelldans i les Borges Blanques són les zones més afectades
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 17:25
Et pot interessar
-
Societat
Municipàlia tanca «una edició històrica» que genera un impacte econòmic de 16 MEUR a Lleida
-
Societat
Descobreixen a Alentorn la fossa d’un grup de soldats republicans del front del Montsec
-
Societat
La carnisseria Paris de Balaguer triomfa als Premis Nacionals de Comerç com a establiment més innovador
-
Societat
Una discussió de parella posa al descobert una plantació de marihuana a Lleida
-
Societat
Municipàlia obre amb força i projecció internacional amb 353 expositors i visitants de quatre continents
-
Societat
Col·lapse judicial a Lleida: els jutjats tripliquen el volum recomanat i acumulen fins a dos anys de retard en les sentències
