L'entitat ecologista Ipcena ha presentat una denúncia aquest dimecres davant la seu dels serveis territorials del departament de Territori i Sostenibilitat a Lleida contra l'acció d'aquest dilluns de deixar un vedell ferit a l'oficina del Parc Natural de l'Alt Pirineu de Llavorsí, la qual va anar a càrrec de diversos membres de l'Associació de Ramaders del Pallars Sobirà i tenia com a objectiu protestar contra els atacs d'ossos.
En l'escrit, demanen ser informats de l'actuació de l'equip de seguiment del PirosLife i dels Agents Rurals per, entre d'altres, saber si aquests darrers han iniciat algun expedient contra els responsables de la mobilització. A més, segons han indicat en un comunicat, volen conèixer "les causes reals de les ferides o mort dels animals afectats", ja que, han afegit, des de l'entitat han contactat amb persones de l'entorn on la setmana passada va tenir lloc l'incident i aquestes, segons assegura Ipcena, els han dit "que els animals van caure des d'un fort pendent al cedir el terreny i que a la zona en concret no s'havia detectat la presència de cap exemplar d'os".
L'entitat ha reiterat la seva demanda d'interposar una infracció "molt greu" als promotors de l'acció reivindicativa, en base al que diu la llei de protecció dels animals.
Ipcena denuncia a la seu de Territori i de Lleida l'acció de deixar un vedell en una oficina de Llavorsí
L'entitat vol saber si els Agents Rurals han iniciat algun expedient en relació al cas i conèixer "les causes reals de les ferides o mort dels animals afectats"
- Imatge del vedell ferit dins l’oficina del Parc Natural a Llavorsí -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Ramon Carulla, el constructor de Vilanova de Bellpuig desaparegut que va ajudar dos dels ferits en l'ensorrament Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria de Lleida pacta una governança inclusiva però el Hub de Balàfia genera friccions polítiques Àlvar Llobet i Sotelo
-
Detingut a Tàrrega un lladre reincident per cinc robatoris amb força a l'interior de vehicles Redacció
-
Publicat el
29 d’agost de 2018 a
les 19:18
Actualitzat el
29 d’agost de 2018 a les
19:20
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia manté la petició de 7 anys i mig de presó per a l'acusat d'intentar violar la parella a Lleida
-
Societat
Generalitat i Paeria impulsen una oficina de turisme conjunta
-
Societat
La IA fa de porter a urgències: menys cues a l’Arnau de Vilanova
-
Societat
La UdL lidera un dels projectes subvencionats per preservar el patrimoni cultural immaterial
-
Societat
Unió de Pagesos denuncia inacció del Govern davant la sobrepoblació de conills a Lleida
-
Societat
Un despreniment de roques a Gerb mantindrà tallada la LV-9047 durant un mes
