"Estic segur que em concedeixen aquest doctorat per reconèixer l'obra d'un individu, però fent-ho estan reconeixent un col·lectiu de dones i homes que han fet de l'ofici de cantar i d'escriure cançons la seua vida". D'aquesta manera, Joan Manuel Serrat rebia el 42è doctorat honoris causa que atorga la Universitat de Lleida, el segon a un cantautor -l'any 2009 el va rebre Maria del Mar Bonet-, agraint a la institució haver valorat "aquesta parcel·la de la poesia que és la cançó popular".
Serrat, amb més de 50 anys de carrera, s'ha definit com un treballador de les paraules. "Tot el que he estat capaç de fer ho he fet a força de treball, perquè de les muses, benvingudes quan arriben, no me'n refio gens", ha dit en un Auditori Enric Granados ple de gom a gom.
El cantautor del Poble Sec, però nascut al Guinardó, ha fet un breu repàs a la seva vida fins que va arribar a ser cantant professional, carregat d'anècdotes. Ha encoratjat la gent a cantar, a no deixar de fer-ho, perquè és un exercici saludable. "Ningú no canta malament, hi ha qui canta diferent, alguns molt diferent, però no se'n refiïn dels qui no canten".
Serrat, que ha estat apadrinat per la vicerectora Neus Vila, ja compta amb doctorats honoris causa d'universitats de Mèxic, Argentina i de l'Estat espanyol: la Miguel Hernández d'Elx, la Complutense de Madrid i la Pompeu Fabra. Entre els guardons que ha rebut al llarg de la seua trajectòria, destaquen la Medalla d'honor del Parlament de Catalunya, la Medalla d'Or al Mèrit en el Treball que concedeix el Consell de Ministres, dos premis Ondas, un Grammy Latino, el Premi Ciutat de Barcelona i la medalla d'or de la ciutat comtal.
Durant l'acte s'han pogut escoltar alguns dels temes més emblemàtics de Serrat, com ara Paraules d'amor o Pare, interpretats per Unicorn, la Coral Shalom i Ensemble UdL.
Joan Manuel Serrat rep l'«honoris causa» per la UdL i posa en valor la cançó popular
Societat
El cantautor es defineix com un "treballador de les paraules" i encoratja la gent a cantar en un auditori ple
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
25 de maig de 2017 a
les 01:27
Actualitzat el
25 de maig de 2017 a les
09:13
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
