L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha anunciat que l'Ajuntament comunicarà en breu als veïns dels quatre carrers amb noms vinculats a l'aixecament militar del 1936 que aquestes vies passaran a denominar-se amb un nom de dona, un d'ells el de l'escriptora i poetessa Joana Raspall.
Larrosa ha explicat en declaracions a la Ser Catalunya, que hi ha sobre la taula diverses propostes de dones a les quals es vol homenatjar i que aviat s'enviarà una carta informant els 938 veïns dels carrers afectats, ha informat l'Ajuntament en un comunicat.
Joana Raspall (Barcelona 1913 - Sant Feliu de Llobregat 2013) va obtenir el títol general de Biblioteconomia, va exercir de bibliotecària, va fer classes de català i és coneguda per la seva obra poètica infantil, encara que també va escriure teatre, contes i novel·les per a adults.
Entre d'altres reconeixements, l'escriptora va rebre la Creu de Sant Jordi el 2006 i la Medalla al Treball President Macià el 2010.
Larrosa ha insistit que les decisions s'han de prendre de manera documentada, recordant la reunió que va mantenir amb els responsables del Memorial Democràtic, i que el fet de canviar el nom a quatre dels nou carrers qüestionats per aquest tema respon a criteris de documentació històrica i de participació ciutadana.
Els carrers Alcalde Areny, Germans Recasens i Sangenís Bertran i l'avinguda Alcalde Recasens se substituiran en estar documentada una relació activa en l'aixecament del juliol del 1936, ja sigui de forma militar o econòmica, ha dit.
L'alcalde ha recordat que s'han respectat les decisions que van prendre corporacions democràtiques, avalades pels diferents grups municipals i que han estat triades legítimament per sobirania popular.
Joana Raspall donarà nom a un dels actuals carrers franquistes de Lleida
Els carrers amb noms vinculats a l'aixecament militar portaran nom de dona
Ara a portada
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida Redacció
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida Redacció
-
Publicat el 20 de novembre de 2018 a les 22:58
Actualitzat el 20 de novembre de 2018 a les 23:04
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer