L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha anunciat que l'Ajuntament comunicarà en breu als veïns dels quatre carrers amb noms vinculats a l'aixecament militar del 1936 que aquestes vies passaran a denominar-se amb un nom de dona, un d'ells el de l'escriptora i poetessa Joana Raspall.
Larrosa ha explicat en declaracions a la Ser Catalunya, que hi ha sobre la taula diverses propostes de dones a les quals es vol homenatjar i que aviat s'enviarà una carta informant els 938 veïns dels carrers afectats, ha informat l'Ajuntament en un comunicat.
Joana Raspall (Barcelona 1913 - Sant Feliu de Llobregat 2013) va obtenir el títol general de Biblioteconomia, va exercir de bibliotecària, va fer classes de català i és coneguda per la seva obra poètica infantil, encara que també va escriure teatre, contes i novel·les per a adults.
Entre d'altres reconeixements, l'escriptora va rebre la Creu de Sant Jordi el 2006 i la Medalla al Treball President Macià el 2010.
Larrosa ha insistit que les decisions s'han de prendre de manera documentada, recordant la reunió que va mantenir amb els responsables del Memorial Democràtic, i que el fet de canviar el nom a quatre dels nou carrers qüestionats per aquest tema respon a criteris de documentació històrica i de participació ciutadana.
Els carrers Alcalde Areny, Germans Recasens i Sangenís Bertran i l'avinguda Alcalde Recasens se substituiran en estar documentada una relació activa en l'aixecament del juliol del 1936, ja sigui de forma militar o econòmica, ha dit.
L'alcalde ha recordat que s'han respectat les decisions que van prendre corporacions democràtiques, avalades pels diferents grups municipals i que han estat triades legítimament per sobirania popular.
Joana Raspall donarà nom a un dels actuals carrers franquistes de Lleida
Els carrers amb noms vinculats a l'aixecament militar portaran nom de dona
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
20 de novembre de 2018 a
les 22:58
Actualitzat el
20 de novembre de 2018 a les
23:04
Et pot interessar
-
Societat
Aitona es tenyeix de rosa i obre la temporada de Fruiturisme
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
