La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, ha dit que el tall de la C-12 a Flix anunciat per diumenge a la tarda no el faran pagesos sinó "onze persones" a qui no els ha agradat des del "minut zero" la manera com s'han pactat els ajuts per l'incendi de la Ribera d'Ebre. Jordà ha reconegut que segurament aquestes qüestions "mai es fan al gust de tothom" però el Departament té unes "premisses molt clares" que passen per "parlar amb els professionals que treballen cada dia".
La consellera ha lamentat la mobilització prevista i ha afegit que els interessos per fer-la "són molt particulars", fet que es demostra partint de la base que les "organitzacions agràries no han dit res". La protesta però, si que compta amb el suport del sindicat Asaja.
Jordà també ha volgut deixar clar que si bé les ajudes estan condicionades al fet que s'han d'assegurar els cultius, només s'ha de pagar l'assegurança en qüestió a partir del moment en que hi ha producció. "Si els primers anys no són productius no s'ha de pagar l'assegurança", ha dit la consellera, que també ha matisat que el preu sempre es paga en funció del volum de producció.
El tall de la C-12 a Flix d'aquest diumenge es fa per exigir a Agricultura que rebaixi els requisits de les subvencions i no s'obligui als afectats per l'incendi del juny passat a contractar una assegurança de cinc anys per als cultius, que costaran quatre vegades més del que rebran. Segons l'alcalde de Bovera (Garrigues), Òscar Acero, una persona que té 30 hectàrees i se n'hi ha cremat 5, ha de pagar una assegurança de cinc anys de 26.000 euros i l'ajuden amb 5.500 euros. Els ajuts són d'1,33 euros per olivera als terrenys de secà i de 3,5 euros per olivera als de regadiu.
Els ajuts que ja es van pagar el 31 de gener, tot i algunes al·legacions presentades pels agricultors, s'hauran de tornar si no es contracta l'assegurança de l'olivera per cinc anys. La mesura afecta uns 80 pagesos amb terreny cremat a l'incendi del juny.
Després de diverses reunions, l'última amb el director general de Desenvolupament Rural, Oriol Anson, i altres representants del Departament la setmana passada, han decidit emprendre accions de protesta per fer recular el Govern.
Jordà diu que el tall de la C-12 a Flix el faran «onze persones» a qui no ha agradat el pacte pels ajuts
Societat
Apunta que serà una mobilització "d'interessos particulars" i afegeix que les organitzacions agràries no hi han dit res
ARA A PORTADA
-
-
Societat Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida Redacció
-
Societat La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament Redacció
-
Societat El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell Redacció
Publicat el
06 de març de 2020 a
les 23:45
Actualitzat el
06 de març de 2020 a les
23:49
Et pot interessar
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
L'atur baixa fins al 6,92% a Ponent i es manté com el més baix de Catalunya
-
Societat
Els pagesos desconvoquen les protestes després dels anuncis d’Agricultura
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi a la Seu d'Urgell
-
Societat
Agricultura intensificarà la caça de conills a l'agost al Segrià i a l'Urgell
