Aquesta és la llei que regula les condicions bàsiques de promoció de l’autonomia personal i l’atenció a les persones en situació de dependència mitjançant la creació del Sistema para la autonomia y atención a la dependencia (SAAD) en el qual col·laboren i participen l’Administració general de l’Estat, les comunitats autònomes i les administracions locals. La jornada de treball va estar dividida en dues parts.
La primera va ser de caire informatiu i va tractar en general el marc normatiu i la implantació en el territori. La segona part de caire formatiu, específic per professionals socials.
El Consell Comarcal del Pallars Jussà va formar part del projecte demostratiu de ProdeP durant els anys 2005-07, on hi van participar professionals de l’àmbit de la salut i serveis socials. Durant aquests temps es va realitzar una tasca d’identificació de les persones en situació de dependència, que ha permès realitzar un cribatge força acurat de les que podien ser reconegudes com a grans dependents i per tant, tenen com a dret acollir-se a les ajudes corresponents.
Actualment el Consell Comarcal del Pallars Jussà té contractat un tècnic, Referent de ProdeP, d’àmbit supracomarcal, que facilita la informació i formació necessaria als gestors dels plans individuals d’atenció en tot l’àmbit de l’Alt Pirineu i Aran. Així com l’atenció a la comarca està realitzada per un tècnic gestor de casos.
Jornada Serveis Socials Jornada Serveis Socials al Consell Comarcal del Pallars Jussà.