Keita Baldé paga l'allotjament de 80 temporers en dos hotels de Lleida
Els treballadors del camp s'hi estaran dues setmanes, a l'espera de trobar una solució "més definitiva
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 14 de juny de 2020 a les 19:42
Actualitzat el 14 de juny de 2020 a les 20:20
Un total de 80 persones temporeres s'allotgen des d'aquest cap de setmana en dos hotels de Lleida, 40 a l'Ibis i 40 al Reina Isabel. L'estada l'assumeix el futbolista de l'AS Mònaco Keita Baldé, que al maig es va comprometre a fer-se càrrec del cost de l'allotjament dels temporers que dormen al carrer.
Tot i això, es tracta d'una mesura provisional que s'allargarà dues setmanes, a l'espera d'enllestir un recurs "més definitiu" per aquesta temporada. Així mateix, la Paeria ha gestionat amb l'ATM el reforç de les línies regulars de bus que fan el trajecte Lleida – La Granja d'Escarp, a fi de facilitar el trasllat dels treballadors del camp.
La coordinació entre el futbolista, l'activista Nogay Ndiaye en representació de Baldé, la Paeria de Lleida i la Federació d'Hostaleria de Lleida, amb el suport del president de l'Associació de Senegalesos, ha permès trobar un allotjament temporal per a 80 temporers que fins ara dormien al carrer.
L'aportació econòmica del futbolista ha permès l'alimentació d'aquestes persones i, des d'aquest cap de setmana, l'allotjament als hotels durant dues setmanes. Aquest dissabte, 40 persones ja van dormir a l'Hotel Ibis i, des d'aquest diumenge, 40 més ho faran al Reina Isabel.
Per facilitar el trasllat d'aquestes persones entre l'hotel i els camps fruiters, la Paeria ha gestionat amb l'ATM el reforç de les línies regulars de bus que fan el trajecte Lleida - La Granja d'Escarp. El cost dels títols de transport també els ha assumit Baldé.
L'activista Nogay Ndiaye ha explicat que "assegurant l'allotjament d'aquestes 80 persones, es compleix amb el desig del futbolista d'ajudar aquelles persones que actualment encara no tenien un allotjament". Per la seva banda, la futura regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, considera que és "una mostra clara dels fruits que dóna la coordinació entre les institucions, les entitats i el teixit empresarial de la ciutat amb la correcta atenció de les persones com a objectiu comú de tots els agents implicats".
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
