La colla de geganters i grallers de la Seu participa a l'Aplec de la Cultura Catalana a Grenoble

Els membres de la colla alturgellenca han participat en el 24è Aplec Internacional de la Sardana i Mostra de Grups Folklòrics que es va celebrar del 4 al 6 d'agost en aquesta ciutat dels Alps francesos.

Publicat el 10 d’agost de 2011 a les 13:45



Per als participants de la Seu d'Urgell “ha estat una experiència inoblidable”. Per aquest motiu, des de la Colla de Geganters i Grallers de la Seu es fa una crida a tots els grups que formen part de la cultura catalana a participar i gaudir d'aquesta festivitat, que l'any vinent farà 25 anys de la seva celebració i que serà a Budapest.

Durant tres dies, els membres de la colla de la Seu d'Urgell van participar en els actes d'inauguració de l'Aplec. A més a més, també van prendre part en el cercavila i ballada conjunta els gegants i gegantons de la colla .

En la jornada de clausura de l'Aplec, els gegantons Pau i Alegria van fer el seu ball de lluïment, així com els Peuets de Gegants, mentre els gegants Treball i Cultura van ballar al so de la música de Ball d'Aniversari.

Aquesta trobada va comptar, a més a més, amb cercaviles de gegants, amb exhibicions castelleres, mostres de sardana i altres danses tradicionals, així com concerts d'havaneres i un espectacle pirotècnic.

L'Aplec Internacional de la Sardana i Mostra de Grups Folklòrics és un esdeveniment de cultura popular catalana que organitza cada any l'Associació per a la Difusió del Folklore (Adifolk), amb el suport del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana.