La CUP de la Vall Fosca denuncia que Endesa "gairebé" ha assecat el riu Flamisell, al seu pas per la Pobleta de Bellveí. Segons l'organització, aquest dijous al matí baixava el riu amb un cabal d'uns 300 litres per segon, quan normalment el cabal és de prop dels 2.000 litres per segon.
El causant és, per la CUP, les reparacions que Endesa va dur a terme ahir en un transformador de la central de Capdella i l'actuació en el manteniment de la línia d'alta tensió. Aquests treballs han fet que es parés la central i, per tant, que es tallés l'aportació d'aigua al riu. Els cupaires van avisar el cos dels Agents Rurals, que van demanar a la companyia elèctrica que es garanteixi un cabal mínim de 800 litres per segon.
L'organització política demana que Endesa garanteixi un cabal mínim de 1.000 litres per segon al riu Flamisell alliberant aigua des de la comporta de l'embassament de Sallente i no únicament de les turbines de la central de Capdella. "No es pot assumir el risc que per qualsevol incidència de la turbina es talli immediatament l'aportació del cabal al riu", han assegurat els cupaires en un comunicat.
Sense cabal ecològic
La CUP avisa que la concessió hidràulica de la central de Capdella, la més antiga de l'estat, no té previst un cabal ecològic, i denuncia que l'empresa porta "el cabal límit a un delicte ecològic que implicaria mortaldat de peixos". En aquest sentit, alerta que la viabilitat del riu i de les espècies animals "depèn de la gestió" que fa de l'aigua "una companyia multinacional que només vetlla per la maximització dels seus beneficis".
Endesa hi nega qualsevol relació
De la seva banda, la companyia elèctrica nega qualsevol relació que hi pugui haver entre l'activitat de la central de Capdella i el cabal del riu ja que, segons han explicat fonts de la companyia a Pallars Digital, l'aigua que agafen directament dels llacs de la vall no retorna al riu fins passada la central de la Plana, "bastants metres més avall".
La companyia assegura que el cabal normal del riu és d'entre 400 i 500 litres per segon i que només quan estan en funcionament els dos grups de la central de Capdella es podria arribar als 2.000 litres. Per últim, Endesa afirma que "no té res a veure" les actuacions que es puguin realitzar en una línia elèctrica aèria amb els treballs dins de la central.
La CUP Vall Fosca denuncia que Endesa «gairebé» ha assecat el riu Flamisell
Societat
La companyia elèctrica nega qualsevol relació entre l'activitat de les centrals i el cabal del riu
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
03 de novembre de 2017 a
les 13:38
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
