El president d'Edullesa, Joan Serentill, ha avançat aquest dimecres que la duana lleidatana ampliarà les seves instal·lacions amb un setè moll per poder donar resposta a la indústria càrnia amb un moll de congelats i al possible increment de l'activitat a conseqüència del Brexit.
El president de la Diputació, Joan Reñé; l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i Serentill han signat un conveni pel qual les dues institucions financen les obres de remodelació de les dependències per adequar la instal·lació a la nova normativa europea, han informat ambdues en sengles comunicats. La Diputació assegura que aportarà 30.000 euros anuals durant quatre anys per convertir Edullesa en una estació duanera de primer nivell.
Segons el consistori, la inversió prevista per a aquestes obres és de 450.000 euros, que financen l'Ajuntament de Lleida i la Diputació, fent-se càrrec, com a propietaris majoritaris, de la tornada del crèdit que demana Edullesa.
Per la seva banda l'Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya, Afrucat, ha assegurat que la inversió de 450.000 euros duplicarà la capacitat d'inspecció de les instal·lacions passant dels 3.500 camions anuals l'any 2016 als 7.000 camions.
Per a l'agrupació d'empreses frutícoles l'ampliació d'Edullesa també serà fonamental quan es faci efectiu el Brexit, moment en què el Regne Unit es convertirà en país tercer i totes les exportacions que s'hi enviïn hauran de passar per la duana.
La duana Edullesa de Lleida certificarà exportacions de carn congelada
Afrucat preveu que es dupliqui el nombre de camions de fruita per aconseguir els 7.000
ARA A PORTADA
-
-
Lleida reforça la xarxa d'acollida per afrontar l'arribada de temporers durant la campanya de la fruita Redacció
-
Ramon Alsina assumeix la presidència de BonÀrea i culmina el relleu generacional Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
L’Ateneu Popular «La Baula» celebra deu anys de trajectòria amb una jornada festiva i reivindicativa Redacció
Publicat el
24 de maig de 2018 a
les 01:53
Actualitzat el
24 de maig de 2018 a les
01:55
Et pot interessar
-
Societat
El Suprem deixa en mans d'un jutjat de Lleida la investigació sobre una xarxa dedicada al robatori de cotxes
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Ponent: 30 i 31 de maig
-
Societat
La modernització del Canal d’Urgell s'acorda sense esperar el consens total dels regants
-
Societat
Institucions i empreses lleidatanes impulsen un model industrial verd per reequilibrar Catalunya
-
Societat
Les famílies de l'escola Gaspar de Portolà demanen diàleg per evitar el tancament d'una línia d'I3
-
Societat
El camp català recupera atractiu: augmenta un 16% el nombre de joves pagesos
