Les gelades faran caure un 26,5% la collita de fruita de llavor a Lleida i un 23,5% a Catalunya respecte a l'any passat. Aquestes són les previsions que Afrucat i el Departament d'Acció Climàtica han presentat aquest divendres a Lleida.
Les xifres indiquen que enguany es collirà un 29% menys de poma i un 24% menys de pera a Ponent, i un 23% menys de poma i un 24% menys de pera a Catalunya. El calibre, expliquen, serà més petit però la qualitat, bona. Aquestes previsions seran, a més, les més baixes dels últims cinc anys, ha assegurat el president del Comitè de Llavor d'Afrucat, Joan Serentill. El Secretari d'Alimentació d'Acció Climàtica, Carmel Mòdol, espera que el sector es pugui refer amb els més de 50 milions d'euros d'ajudes previstos.
Segons les dades presentades aquest divendres al matí per la presidenta d'Afrucat, Montse Baró; el president del Comitè de Poma i Pera d'Afrucat, Joan Serentill i el secretari d'Alimentació del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat, Carmel Mòdol, la previsió de collita de poma per a aquest 2022 baixa un 23% respecte a la de 2021 i la de pera baixa un 24% respecte al 2021 a Catalunya.
Tot i això, Afrucat ha volgut llençar un missatge de tranquil·litat a la distribució. Baró i Serentill han assegurat que "encara que la producció sigui inferior, podem assegurar que els nostres clients nacionals estaran abastits amb les qualitats i volums que esperen de nosaltres".
Les gelades de la passada primavera, que també van afectar greument la collita de pinyol catalana, fan preveure que Catalunya tindrà la collita de llavor més baixa dels darrers cinc anys i es colliran 229.400 tones de poma i 101.100 tones de pera.
La gelada fa caure un 26,5% la previsió de collita de fruita de llavor a Lleida
Societat
Es calcula que enguany es collirà un 29% menys de poma i un 24% menys de pera a Ponent
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Menys passatgers de l'habitual i un servei alternatiu per carretera en la jornada de vaga a l'estació de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
22 de juliol de 2022 a
les 16:40
Actualitzat el
22 de juliol de 2022 a les
16:45
Et pot interessar
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
-
Societat
L’Audiència de Lleida suspèn el judici contra un home acusat de violar i maltractar la seva parella
