Les gelades faran caure un 26,5% la collita de fruita de llavor a Lleida i un 23,5% a Catalunya respecte a l'any passat. Aquestes són les previsions que Afrucat i el Departament d'Acció Climàtica han presentat aquest divendres a Lleida.
Les xifres indiquen que enguany es collirà un 29% menys de poma i un 24% menys de pera a Ponent, i un 23% menys de poma i un 24% menys de pera a Catalunya. El calibre, expliquen, serà més petit però la qualitat, bona. Aquestes previsions seran, a més, les més baixes dels últims cinc anys, ha assegurat el president del Comitè de Llavor d'Afrucat, Joan Serentill. El Secretari d'Alimentació d'Acció Climàtica, Carmel Mòdol, espera que el sector es pugui refer amb els més de 50 milions d'euros d'ajudes previstos.
Segons les dades presentades aquest divendres al matí per la presidenta d'Afrucat, Montse Baró; el president del Comitè de Poma i Pera d'Afrucat, Joan Serentill i el secretari d'Alimentació del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat, Carmel Mòdol, la previsió de collita de poma per a aquest 2022 baixa un 23% respecte a la de 2021 i la de pera baixa un 24% respecte al 2021 a Catalunya.
Tot i això, Afrucat ha volgut llençar un missatge de tranquil·litat a la distribució. Baró i Serentill han assegurat que "encara que la producció sigui inferior, podem assegurar que els nostres clients nacionals estaran abastits amb les qualitats i volums que esperen de nosaltres".
Les gelades de la passada primavera, que també van afectar greument la collita de pinyol catalana, fan preveure que Catalunya tindrà la collita de llavor més baixa dels darrers cinc anys i es colliran 229.400 tones de poma i 101.100 tones de pera.
La gelada fa caure un 26,5% la previsió de collita de fruita de llavor a Lleida
Societat
Es calcula que enguany es collirà un 29% menys de poma i un 24% menys de pera a Ponent
ARA A PORTADA
-
Successos Detingut un noi per una presumpta agressió sexual a dues nenes en una piscina de Balaguer Redacció
-
Terra Reclamen modificar una cursa de muntanya al Pirineu per protegir una ossa amb tres cadells Arnau Urgell i Vidal
-
Societat El TSJC obliga una fleca de Balaguer a readmetre una treballadora acomiadada durant una baixa Redacció
Publicat el
22 de juliol de 2022 a
les 16:40
Actualitzat el
22 de juliol de 2022 a les
16:45
Et pot interessar
-
Societat
La pressió de la gran distribució enfonsa els preus de la fruita de pinyol, segons Afrucat
-
Societat
El Govern s’obre al desdoblament de la C-13 entre Lleida i Balaguer
-
Societat
Contra la mortalitat i a favor del medi ambient: Camarasa reforça el control a la llera del Segre
-
Societat
La fumera d’un incendi a Lleida provoca alarma i desallotjaments a Gardeny
-
Societat
Registren un centenar de furts i robatoris a la collita del Baix Segre
-
Societat
L’incendi de la Llitera no avançarà més però l’extinció s’allargarà el cap de setmana
