El Departament d'Agriculutra, Ramaderia, Pesca i Alimentació està elaborant una llei pròpia de caça de Catalunya, amb especial atenció als equilibris entre diferents activitats i a la prevenció i mitigació de riscos i perjudicis originats per les sobrepoblacions d'algunes espècies.
A Catalunya, l'activitat cinegètica està regulada per la Llei 1/1970, del 4 d'abril. Segons el departament, aquesta llei ha quedat antiquada i desfasada a la realitat social i mediambiental. La caça està dissenyada a nivell legislatiu com una activitat "de lleure". Des de la Generalitat es considera que ara hi ha altres necessitats, com el control de danys i la gestió per a un medi equilibrat i sostenible.
La nova normativa es vol elaborar amb el consens i la participació dels principals sectors relacionats amb la fauna cinegètica. És per això que el departament s'està reunint amb diferents agents per avançar en la redacció de la llei. L'envelliment dels caçadors i la seguretat, tant alimentària com per les armes que s'utilitzen, van ser un dels temes de debat de la primera d'aquestes trobades informatives, celebrada a Vic.
La Generalitat elaborarà una llei pròpia de caça
Actualment, l'activitat cinegètica es regula per una normativa estatal del 1970
Publicat el 24 d’abril de 2017 a les 00:48
Et pot interessar
-
Societat Almatret impulsa un sistema pioner amb càmeres per vigilar 12.000 hectàrees en plena temporada d’incendis
-
Societat Coloma Seró ja té rostre: troben una fotografia de la supervivent lleidatana als camps nazis
-
Societat Ponent frega els 41 graus en l'inici de l'onada de calor
-
Societat ERC reclama municipalitzar l’Aula Municipal de Teatre per preservar-ne l’essència
-
Societat Les àrees protegides poden agreujar la intensitat dels incendis, segons la UdL
-
Societat L’Hospital Arnau de Vilanova arriba a 1.500 operacions amb el robot Da Vinci
ARA A PORTADA
-
Coloma Seró ja té rostre: troben una fotografia de la supervivent lleidatana als camps nazis Oriol Almacellas Verdés
-
-
Els agents rurals denuncien desigualtats en el pla de xoc contra els conills a Ponent Oriol Almacellas Verdés
-
-
ERC reclama municipalitzar l’Aula Municipal de Teatre per preservar-ne l’essència Oriol Almacellas Verdés