Lleida ha tancat aquest diumenge set dies de literatura en català en el marc de la primera edició del Sant Miquel de les Lletres. Llibreries de la ciutat han acollit tallers i debats, mentre que durant el cap de setmana han sortit amb parades de llibres a la plaça de la Catedral, on s'han vist riuades de persones. Alhora, el pati de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) ha fet ple durant els contacontes i els vermuts literaris.
El Sant Miquel de les Lletres, impulsat davant la preocupació de l'ús social del català, ha estat organitzat per la Fundació Privada Horitzons 2050 en el marc de la Setmana del Llibre en Català i ha comptat amb la participació d'escriptors com Emili Bayo, Marta Alòs i Ferran Sáez, entre altres.
"Hem superat les expectatives. No pensàvem que vingués tanta gent", ha celebrat el president de la Fundació Privada Horitzons 2050, Antoni Gelonch, qui també ha apuntat que hi ha la voluntat de treballar per fer realitat una segona edició. En tot cas, ha subratllat que "les entitats i les institucions també s'han d'implicar i han de passar del discurs a la realitat".
Sigui com sigui, Gelonch considera que jornades com Sant Jordi o el Sant Miquel de les Lletres són necessàries per fer atractiva la lectura. De fet, incentivar l'hàbit de llegir ha estat una de les raons per les quals ha nascut la nova iniciativa literària. "Necessitem augmentar el nombre de lectors", ha conclòs Gelonch recordant els baixos nivells de lectura i de compressió lectora entre la població.
La literatura en català omple el centre de Lleida per tancar el primer Sant Miquel de les Lletres
Un miler de persones han participat en els tallers, debats i contacontes que s'han organitzat al llarg de set dies
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
25 de setembre de 2023 a
les 08:58
Actualitzat el
25 de setembre de 2023 a les
10:01
Et pot interessar
-
Societat
Aitona es tenyeix de rosa i obre la temporada de Fruiturisme
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
