Lleida ha tancat aquest diumenge set dies de literatura en català en el marc de la primera edició del Sant Miquel de les Lletres. Llibreries de la ciutat han acollit tallers i debats, mentre que durant el cap de setmana han sortit amb parades de llibres a la plaça de la Catedral, on s'han vist riuades de persones. Alhora, el pati de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) ha fet ple durant els contacontes i els vermuts literaris.
El Sant Miquel de les Lletres, impulsat davant la preocupació de l'ús social del català, ha estat organitzat per la Fundació Privada Horitzons 2050 en el marc de la Setmana del Llibre en Català i ha comptat amb la participació d'escriptors com Emili Bayo, Marta Alòs i Ferran Sáez, entre altres.
"Hem superat les expectatives. No pensàvem que vingués tanta gent", ha celebrat el president de la Fundació Privada Horitzons 2050, Antoni Gelonch, qui també ha apuntat que hi ha la voluntat de treballar per fer realitat una segona edició. En tot cas, ha subratllat que "les entitats i les institucions també s'han d'implicar i han de passar del discurs a la realitat".
Sigui com sigui, Gelonch considera que jornades com Sant Jordi o el Sant Miquel de les Lletres són necessàries per fer atractiva la lectura. De fet, incentivar l'hàbit de llegir ha estat una de les raons per les quals ha nascut la nova iniciativa literària. "Necessitem augmentar el nombre de lectors", ha conclòs Gelonch recordant els baixos nivells de lectura i de compressió lectora entre la població.
La literatura en català omple el centre de Lleida per tancar el primer Sant Miquel de les Lletres
Un miler de persones han participat en els tallers, debats i contacontes que s'han organitzat al llarg de set dies
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de setembre de 2023 a
les 08:58
Actualitzat el
25 de setembre de 2023 a les
10:01
Et pot interessar
-
Societat
Sant Joan 2026 a Ponent: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Societat
Lleida ret homenatge a Joan Viñas en un emotiu comiat
-
Societat Alea Teatre prepara un Aquelarre inspirat en el Mil·lenari de Cervera i la llegenda del rei Boig
-
Societat
Arxivades les causes penals contra la residència Fiella de Tremp pel brot mortal de Covid
-
Societat
El català entra a les discoteques de Lleida
-
Societat
Els jardins del Sant Crist tornaran a ser l’escenari de la Diada Universal de la Sardana a Balaguer
