La Mancomunitat d’Aigües de les Garrigues es reuneix aquest dimecres amb l’Agència Catalana de l’Aigua per demanar “una solució d’emergència” al problema que pateixen de pesticides a l’aigua i que ha desembocat en dos prohibicions de consum en un mes. El segon episodi s’està patint des del passat divendres i ha afectat 25 municipis que abasteix la Mancomunitat.
Pobles com Bovera ja han repartit centenars d’ampolles d’aigua als veïns, però la situació comença a preocupar i es tem que vagi a més en les properes setmanes. El problema cal buscar-lo en la quantitat de plaguicides que es concentren a l’entrada de la planta potabilitzadora, un fet que col·lapsa els sistemes de filtratge. Aquest fet, sumat a l’alta demanda d’aigua i a l’escassetat de pluges ha provocat aquest escenari.
[noticia]47726[/noticia]
Els membres de la Mancomunitat i els alcaldes de la zona demanen solucions d’urgència, que podrien passar per buidar i netejar el pantà d’Utxesa i captar l’aigua del pantà de l’Albagés, l’embassament de cua del sistema de regadiu del Segarra-Garrigues. Aquesta aigua hauria de ser tractada i filtrada abans de fer-la arribar a les cases ja que l’aigua dels pantans no es pot beure perquè la majoria no compleixen els paràmetres necessaris per considerar-la aigua potable.
Els municipis afectats són l'Albagés, l'Albi, Alcanó, Aspa, Bellaguarda, Bovera, Cervià, el Cogul, l'Espluga Calba, la Floresta, Fulleda, la Granadella, Granyena de les Garrigues, Juncosa, Llardecans, els Omellons, la Pobla de Cérvoles, Sarroca, Senan, el Soleràs, Tarrés, els Torms, Torrebesses, el Vilosell i Vinaixa.
La Mancomunitat de les Garrigues vol «solucions d’urgència» i es planteja captar aigua de l’Albagés
Societat
Preocupa la situació dels 25 municipis afectats i es tem que els problemes vagin a més
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de juny de 2022 a
les 10:07
Actualitzat el
08 de juny de 2022 a les
10:27
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
