El Pla d’actuacions per a enguany aposta per un seguit d’accions encaminades a donar una major notorietat de la marca, un major i millor coneixement dels productes i els serveis dels Pirineus catalans i una ajuda a la seva comercialització, mitjançant campanyes publicitàries, potenciació del seu web www.visitpirineus.com, i reforçar la presència tant en l’àmbit estatal com internacional. El conjunt de les accions programades té un pressupost de 410.000 euros i començaran a partir de la primavera.
El mercat espanyol continua essent la prioritat de les accions planificades per a aquest any 2009 amb una especial atenció al mercat de Madrid, on s’han previst dues accions. L'una consistirà en un workshop (taller professional) amb la participació d’empresaris dels Pirineus i touroperadors de Madrid i del conjunt del mercat espanyol, i una segona acció consistirà en viatges de premsa de Madrid als Pirineus perquè coneguin el territori "in situ". Aquestes dues accions s'han programat per a la primavera.
D’altra banda, i per tal de facilitar la comercialització dels productes dels Pirineus, s’ha programat per al final de setembre el 6è workshop Pirineus internacional, que tindrà lloc a la Seu d’Urgell, en el qual participaran els empresaris turístics dels Pirineus catalans i els touroperadors i organitzadors d’esdeveniments esportius i culturals d’àmbit internacional. Per a l’edició d’enguany s’ha proposat convidar els touroperadors europeus procedents dels mercats d’Alemanya, Suïssa i Àustria. En les edicions anteriors s'hi ha convidat França, el Regne Unit, Bèlgica, Holanda i els països nòrdics.
També s’ha fixat com a objectiu per al present exercici millorar el servei que s’ofereix mitjançant el portal www.visitpirineus.com, de tal manera que l’usuari, a banda de poder rebre una informació actualitzada i completa de tota l’oferta turística dels Pirineus catalans, disposi també d'una eina de consulta que resolgui els dubtes i que provoqui futures consultes i usuaris fidels. L’objectiu últim és que el web www.visitpirineus.com sigui una eina d’informació referent per a tot allò que tracti dels Pirineus de Catalunya.
A la presentació del Pla d’Actuacions de la marca "Pirineus" 2009 hi han participat el subdirector de Turisme de Catalunya, Patrick Torrent; el director del ST d’Innovació, Universitats i Empresa, Vidal Vidal; el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Vicenç Mitjana, el president de la Federació d’Hostaleria, Juan Antonio Serrano, el director del Patronat de Turisme, Xavier Moncayo, i el responsable de la Secretaria Tècnica de la marca "Pirineus", Josep Aribau.
Divendres, 6 de març, es farà una segona presentació a Ripoll (Ripollès) amb la finalitat de donar a conèixer el Pla d’Accions a tots els agents del territori dels Pirineus en diverses trobades.
El programa "Pirineus" es va crear l’any 2003 amb l’objectiu de promocionar i consolidar la gran riquesa de l’oferta turística dels Pirineus catalans. Formen part de la marca Turisme de Catalunya, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Torisme Val d'Aran, el Patronat de Turisme de la Diputació de Girona i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.
La marca "Pirineus" integra els territoris que van des del cap de Creus fins a la Val d'Aran i abraça onze comarques de Catalunya: l'Alt Empordà, l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran.
Assistents a la presentació. Assistents a la presentació.