La Marea Groga vol que Ensenyament formalitzi el compromís per mantenir les línies de P3 si hi ha nens

El col·lectiu tem que l'anunci del departament de recuperar les línies eliminades si hi ha infants suficients és una "cortina de fum"

Publicat el 29 de març de 2016 a les 22:21
Famílies senceres s'han concentrat novament aquest dimarts a la tarda, en aquesta ocasió a la plaça Ricard Vinyes de Lleida, per defensar que es mantinguin els grups de P3 a totes les escoles de la demarcació de Lleida.

Ensenyament va anunciar fa dues setmanes que, a causa de la baixada de la natalitat, s'eliminarien tres grups de P3 a Lleida i un a Mollerussa. El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament, Miquel Àngel Cullerés, però, s'ha compromès aquest dimarts a través d'un comunicat a mantenir els grups de P3 si es compta amb inscrits suficients.

Des de la FAPAC i la Marea Groga demanen que aquest compromís es formalitzi i que s'aprofiti el descens de la natalitat per baixar les ràtios. Segons el portaveu de la Marea Groga, Macià Pelegrí, no hi ha cap ordre administrativa perquè es puguin admetre els grups de P3 que hi havia el curs passat i que, per tant, desconfien de l'anunci d'Ensenyament. Creuen que el comunicat és una "cortina de fum" per desmobilitzar-los.

El president de la FAPAC a les Terres de Lleida, Ismael Alfaro, ha lamentat que ja s'ha fet "molt mal". "No es pot dir ara sí, ara no, perquè hi ha famílies que ja no han anat a veure l'escola si saben que han retallat grups". "És un tema molt delicat" i alerta que aquesta situació no es pot tornar a repetir i demana "sensibilitat" amb les escoles afectades.