El president espanyol Pedro Sánchez ha anunciat que es podrà recuperar la mobilitat entre comunitats autònomes un cop s'aixequi l'estat d'alarma, que està previst que finalitzi el 22 de juny. Així ho ha anunciat en la roda de premsa posterior a la tretzena Conferència de Presidents telemàtica. De fet, també ha explicat que convocarà una reunió presencial de la Confèrencia de Presidents quan tots els territoris acabin la fase de desescalada per tal d'abordar mesures de reconstrucció econòmica i social.
Quant a mobilitat, també ha apuntat que durant la fase 3 les comunitats autònomes tindran la capacitat de demanar l'aixecament de l'estat d'alarma per permetre la mobilitat entre diverses regions. L'Estat, però, tindrà la darrera paraula per autoritzar-ho o no.
El fons, no reemborsable
Pel que fa al fons de 16.000 milions d'euros, repartiment del qual no ha vist amb bons ulls el president català Quim Torra, Sánchez ha anunciat que no serà reemborsable per les comunitats autònomes. Està previst que s'aprovi el proper 16 de juny i la major part de diners es destinaran a despeses sanitàries (9.000 milions), i també a educació (2.000 milions) i per compensar la caiguda d'ingressos (5.000 milions).
[noticiadiari]2/203717[/noticiadiari]
El president espanyol també ha assegurat que 255.000 persones rebran l'ingrés mínim vital el proper 26 de juny. Més de la meitat dels beneficiaris són menors d'edat, segons Sánchez.
Mesures després de l'estat d'alarma
D'altra banda, ha anunciat que el proper dimarts també s'aprovarà un Reial Decret amb normes per un cop acabi l'estat d'alarma i així evitar rebrots. Actualment les normes s'estan treballant i regiran mentre es mantingui l'emergència sanitària.
Entre les mesures, el president espanyol ha avançat que serà obligatòria per als majors de 6 anys sempre que no es pugui garantir la distància de dos metres, o que s'adoptaran mesures organitzatives de prevenció i higiene en centres de treball, hospitals i col·legis.
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203385[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203378[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202916[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202926[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202806[/noticiadiari]
La mobilitat entre comunitats es podrà recuperar un cop aixecat l'estat d'alarma
Sánchez anuncia que el fons de 16.000 milions d'euros no serà reemborsable per les comunitats autònomes
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de juny de 2020 a
les 17:56
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un home a Lleida per agredir sexualment dues dones per submissió química
-
Societat
Els episodis de calor extrema amenacen la cervesa del futur
-
Societat
L'IRTA estrena el seu primer centre al Pirineu: «S'ha corregit una anomalia històrica»
-
Societat
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació
-
Societat
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern
-
Societat
Jutjaran a Lleida dos homes acusats d'estafar sis milions a distribuïdores d'energia
