Aquest mes de març es posarà en marxa una nova acció de recollida selectiva, en aquest cas d’oli de cuina usat i olis vegetals, amb l’objectiu de reduir la contaminació i els problemes que els olis provoquen a les depuradores i que ocasionen contaminació als rius.
Aquest projecte el promouen l’empresa d’inserció Troca, la Paeria de Balaguer i el Consell Comarcal de la Noguera. Està obert a la col·laboració d’altres ajuntaments i de moment s’hi han adherit Albesa, Artesa de Segre, Ponts, la Sentiu de Sió, Térmens i Vallfogona de Balaguer.
La campanya “El teu oli ens fa moure” consisteix a dur a cada domicili un embut per a poder introduir l’oli usat en una botella de plàstic que després serà recollida porta a porta o s’haurà de dur a un contenidor segons el municipi. Aquest embut anirà acompanyat d’un díptic amb informació sobre els efectes de llençar l’oli usat per l’aigüera i sobre la seva recollida. No s’admetran olis i greixos animals ni olis minerals de cotxes i maquinàries, que s’han de dipositar directament a les deixalleries comarcals.
Per portar a terme la campanya, l’empresa d’inserció Troca ha contractat una persona en situació de vulnerabilitat que, amb un vehicle logotipat amb l’eslògan “El teu oli ens fa moure”, s’encarregarà de repartir els díptics i els embuts, i posteriorment de recollir l’oli usat.
En la presentació, que ha tingut lloc al parc de la Transsegre de Balaguer, hi han participat el paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal; el president del Consell Comarcal de la Noguera, Miquel Plensa; la representant de l’empresa Troca i de l’Associació Reintegra, Gemma Pedra i els alcaldes i regidors dels ajuntaments de Vallfogona de Balaguer, Ponts i La Sentiu, que han coincidit a destacar el triple objectiu de la campanya: evitar la contaminació de l’aigua que provoca l’oli no recollit de manera selectiva, evitar el problemes d’embussos en desguassos d’edificis i depuradores d’aigües residuals i crear llocs de treball per a persones vulnerables.
La Noguera impulsa la recollida selectiva d’oli de cuina usat
L’acció pretén evitar la contaminació de l’aigua que provoca l’oli no recollit de manera selectiva, entre altres problemàtiques ambientals
ARA A PORTADA
-
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern Àlvar Llobet i Sotelo
-
Punxades massives a l’A-2 forcen un contracte d’emergència per renovar el ferm a la Segarra Àlvar Llobet i Sotelo
-
Dos anys de presó per a un treballador del pla Iglú de Lleida per tocaments a una usuària i a una empleada Redacció
-
-
Publicat el
23 de febrer de 2021 a
les 20:20
Et pot interessar
-
Societat
El restaurant Sisè de Lleida aconsegueix el seu primer Sol Repsol
-
Societat
Vel integral i espai públic: el debat que va començar a Lleida
-
Societat
Aitona allarga la campanya de camps florits
-
Societat
El Ranxo que fa oblidar la Quaresma
-
Societat
El pantà de l'Albagés es podrà omplir del tot l'any vinent
-
Societat
L'origen del Ranxo de Ponts
