L'escultura d'Indíbil i Mandoni tornarà a comandar l'entrada al centre de Lleida per l'Arc del Pont a partir del 10 de desembre, després d'un any d'absència per ser restaurada al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.
La Paeria ha organitzat un acte de benvinguda i un seguit d'activitats per rebre aquesta icona de Lleida, sota el títol de “Retroba't amb Indíbil i Mandoni”. L'escultura en bronze dels cabdills Indíbil i Mandoni homenatja els herois ilergets que van defensar Lleida dels atacs dels cartaginesos i romans al s.III aC.
La peça va patir un acte vandàlic el 17 de novembre de 2017 i va perdre la seva característica llança. És per això que, a més de restaurada, torna a Lleida amb els elements desapareguts.
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha explicat que quan es van adonar que una de les icones "més estimades" de la ciutat estava en una situació de "deixadesa", que havia perdut la llança i que la mateixa integritat del grup escultòric estava amenaçada, es va decidir retirar el grup escultòric el 3 de desembre de 2020 i enviar-lo al Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat per rebre el tractament "que mereixia". Durant aquest temps, ha afegit el paer en cap, s'ha fet una intervenció completa sobre el grup escultòric i ara que torna, "volem compartir-la amb la ciutadania".
L'arribada a Lleida de l'estàtua restaurada i la seva instal·lació a l'Arc del Pont es farà el dia 9 de desembre, però romandrà tapada i no es descobrirà fins a l'endemà, dia 10, quan es farà un acte inaugural de benvinguda, a les sis de la tarda. Des de la Paeria expliquen que l'acte comptarà amb un conductor que caracteritzarà amb un to dinàmic les figures d'Indíbil i Mandoni i en farà la contextualització històrica. A més, es projectarà un muntatge audiovisual històric sobre l'Arc del Pont.
La Paeria organitza un acte popular de benvinguda a Indíbil i Mandoni
Societat
Serà el proper dia 10 de desembre a partir de les sis de la tarda
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
17 de novembre de 2021 a
les 17:26
Et pot interessar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat La manca de capacitat de la xarxa elèctrica pot frenar nous habitatges a Lleida
