La Paeria de Lleida ha decidit suprimir el sistema de recollida de residus porta a porta que l'anterior govern municipal va implantar als barris de Balàfia i Pardinyes. Segons la primera tinent d'alcalde, Begoña Iglesias, no es pot "imposar a la força" un sistema que "majoritàriament és rebutjat pel veïnat". Per això, en aquests barris es tornarà a recollir la brossa en contenidors en lloc del model implantat al 2021.
El calendari està pendent del subministrament dels nous contenidors de les diferents fraccions que caldrà instal·lar als carrers. La Paeria també preveu parlar amb associacions de veïns per explicar els detalls dels canvis. Segons Iglesias, cal fer una campanya molt "intensiva" per informar sobre com cal separar la brossa.
L'actual govern del PSC a la Paeria creu que en els darrers anys, les campanyes informatives que el govern d'ERC i Junts havia fet als barris en qüestió només s'havien centrat en el porta a porta i no en com fer la separació de residus.
D'altra banda, la pròrroga del contracte amb l'empresa que s'ocupa del servei de recollida a la ciutat, Ilnet, es planteja per un període de 18 mesos – des del 17 de març fins al 16 de setembre de 2025, amb previsió que durant aquest temps s'enllesteixin els plecs de condicions per poder engegar el procés de licitació del contracte i dur a terme la seva adjudicació i la formalització del contracte amb l'empresa que el guanyi.
Iglesias ha explicat que s'ha fixat aquest període tenint en compte el temps necessari per a fer tot el procés. L'import total de despesa prevista per als 18 mesos de la pròrroga és de 20,9 milions, que resulta inferior al preu que tenia fins ara el servei a causa de la finalització de l'amortització de les inversions.
En el marc de la comissió de Gestió de la Ciutat, el govern municipal ha explicat que la Paeria reforçarà el servei de neteja a la ciutat en els pròxims mesos. Segons Iglesias, aquest és un "tema que ens preocupa i ocupa". Per això, ha recordat que ja van crear la brigada inspectora de la recollida de residus i posaran en marxa altres reforços que ajudin a gestionar millor la neteja fins que tinguin un nou contracte.
La Paeria suprimeix la recollida porta a porta a Balàfia i Pardinyes
El govern municipal creu que no es pot "imposa a la força" un sistema "majoritàriament rebutjat" pels veïns
ARA A PORTADA
-
-
La marea de professors desborda el centre de Lleida en la tercera jornada de vaga educativa Àlvar Llobet i Sotelo
-
Vaga de mestres: nou termòmetre per calibrar el conflicte amb Educació en plena ruptura sindical Gerard Mira Sánchez
-
Entre la solidaritat i la supervivència: el pols de les famílies davant la vaga de mestres Anna Mira Perich
-
Publicat el
15 de febrer de 2024 a
les 09:33
Actualitzat el
12 d’abril de 2024 a les
15:24
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia manté els 18 anys de presó per a l'acusat d'intentar matar la parella a Artesa de Segre
-
Societat
La Guàrdia Urbana i els Mossos doblaran els controls de seguretat al Centre Històric de Lleida
-
Societat
Albert Esteve nega el frau a la Seguretat Social, però la Fiscalia demana sis anys de presó
-
Societat
Els professors tallen l'A-2 a Soses, Lleida i Alcarràs
-
Societat
Lo Pau de Ponts: «Les festes majors són l'essència de la meva música»
-
Societat
La 37a Trobada Empresarial al Pirineu posarà el focus en la incertesa global
