La Paeria proposarà al pròxim ple municipal l'aprovació per iniciar l'expedient de declaració del Garrotín com a patrimoni immaterial de la ciutat. La Comissió Informativa de la Capital Cultural i les Oportunitats ha tirat endavant amb aquest expedient, per reconèixer aquest gènere musical cantat, de cançó improvisada, i també un gènere de ball, amb la comunitat gitana com a principals mantenidors i que a Lleida ha pres protagonisme. Es troben mostres d'aquesta manifestació cultural a la ciutat des del segle XIX i, malgrat els seus orígens difusos, és un gènere que ha arrelat a la ciutat i que, més enllà, s'ha entroncat amb el naixement de la rumba catalana.
La regidora de Cultura, Pilar Bosch, ha remarcat que "davant la importància del Garrotín en la cultura de la ciutat de Lleida, s'ha proposat iniciar els tràmits per a la declaració del Garrotín com a Bé Cultural d'Interès Local (BCIL), una proposta que ha rebut el vistiplau de la comissió abans de passar l'expedient pel Ple d'aquest mes de gener".
Un cop s'acordi catalogar i declarar com BCIL el Garrotín, se sol·licitarà al Departament de Cultura de la Generalitat la seva inscripció en el Registre de Patrimoni Cultural Català. Finalment, l'acord es publicarà al Butlletí Oficial de la Província (BOP), al tauler d'anuncis de la Paeria i a la seu electrònica del web municipal.
La Paeria vol reconèixer el Garrotín com a patrimoni immaterial de la ciutat
Amb la catalogació i declaració com a Bé Cultural d'Interès Local i la posterior sol·licitud a la Generalitat perquè inscrigui el Garrotín en el Registre de Patrimoni Cultural Català
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de gener de 2024 a les 11:18
Actualitzat el 07 de març de 2024 a les 18:32
Et pot interessar
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament
-
Societat Ipcena exigeix retirar un gran abocament amb amiant a Juneda
-
Societat Lleida reforça la seguretat al Centre Històric amb noves càmeres de vigilància
-
Societat Neteja intensiva al barri de Cappont durant tres setmanes
-
Societat La DOP Les Garrigues preveu una bona campanya després de tres anys crítics
-
Societat Una falsa cobra en una vinya sembra el caos en un poble de Lleida