La Seu acollirà, al juny, la 15ena Trobada d'Escriptors del Pirineu

Publicat el 30 de gener de 2008 a les 20:11

La XVena Trobada d’Escriptors al Pirineu ha estat presentada aquest matí davant l’alcalde de la Seu d’Urgell, Jordi Ausàs, i el regidor de Cultura del Consistori, Miquel Colom, per part del director dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida, Ferran Rella, i del president del Grup d’Estudis de Llengua i Literatura de Ponent i del Pirineu, Ramon Sistach, en una reunió mantinguda a l’Ajuntament, on també han participat els escriptors urgellencs Albert Villaró, Joan Obiols i Isidre Domenjó.

L’alcalde urgellenc, Jordi Ausàs, ha posat de relleu la importància que té per la Seu acollir aquesta quinzena trobada, ja que “demostra el seu pes específic, la seva posició central en aquesta part del Pirineu i alhora pel gruix literari de la zona”.

L’any 1994 es van crear les Trobades d’Escriptors al Pirineu que durant cinc anys van situar les Valls d’Àneu en el centre d’inspiració literària. A partir de 1999 les Trobades han estat organitzades per l’Oficina d’Estudis de Llengua i Literatura de Ponent i del Pirineu del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Lleida.

Durant aquest període han tingut tres èpoques ben delimitades: des del 1994 al 1998 les Trobades es van realitzar a les Valls d’Àneu; des del 1999 al 2003, les Trobades itineren a d’altres indrets pirinencs: l’Alta Ribagorça, Andorra , les Valls de Cardós i Ferrera, la Vall Fosca, i al Pallars Sobirà. Una vegada consolidats els objectius inicials de familiarització i reconeixement de l’espai pirinenc, l’organització de les Trobades es van plantejar pel 2004 al 2009 d’eixamplar-ne el seu horitzó tot fomentant, sempre en el marc del Pirineu, encontres d’escriptors de diferents cultures pirinenques (bascos, aragonesos i occitans). Així com també potenciar la imatge del Pirineu com a eix simbòlic de cultures d’aquesta part d’Europa per promoure’n el coneixement de les seves literatures, tot facilitant la seva comunicació, coneixement, estímul, descoberta i intercanvi.

 

 

Els escriptors del Pirineu. La Seu acollirà la 15ena Trobada d'Escriptors del Pirineu.