El servei, que han presentat aquest migdia el regidor de Mobilitat, Albert Batalla, i la regidora de Joventut i Medi Ambient, Mireia Pellicer, consisteix a facilitar la trobada de persones que estan interessades a compartir el cotxe a l’hora de fer un viatge.
Durant la presentació, Albert Batalla ha destacat que és un projecte que l’Ajuntament de La Seu hi porta treballant des del passat mandat per tal que els urgellencs i urgellenques que s’hagin de desplaçar fora del municipi puguin compartir vehicle. Batalla ha assenyalat que “aquest servei és una alternativa al transport públic a les nostres comarques i alhora permet un estalvi econòmic i de temps als seus usuaris”. Per la seva part, la regidora de Joventut i Medi Ambient, Mireia Pellicer, ha explicat que aquest projecte està pensat per donar servei al gran nombre de treballadors que cada dia es desplacen cap a Andorra i als estudiants de La Seu i comarca que han d’anar cap a Lleida o Barcelona, “tenint en compte mesures de sostenibilitat en la mobilitat”.
El projecte ‘Compartir Cotxe’ és un servei on line a través del portal d’internet http://laseu.compartir.org o a través d’un link a www.laseu.cat, i per accedir-hi cal registrar-se com a usuari. S’hi poden trobar aplicatius ja predeterminats com: per anar a treballar; per anar a la universitat; per anar de viatge; cercar companys de viatge; afegir viatge; per anar a altres destinacions i cercar viatges.
Aquest projecte té com a objectius facilitar als ciutadans i ales ciutadanes de La Seu d’Urgell una altra una altra alternativa en els seus desplaçaments tenint en compte mesures de sostenibilitat en la mobilitat; disminuir la contaminació i el consum energètic produït pels vehicles provats; i millorar la utilització de l’espai públic.
Cues a l'entrada de la Seu d'Urgell. Cues a l'entrada de la Seu en direcció a Andorra.