La Universitat de Lleida (UdL) avança cap a la fita del residu zero amb noves mesures per fomentar la recollida selectiva i el consum sostenible. La comissió de Sostenibilitat i Emergència Climàtica (CSiEC) ha aprovat l'eliminació de les papereres de rebuig dels despatxos i la substitució, en els actes institucionals de la UdL, de les ampolles d'aigua d'un sol ús per gerres i gots reutilitzables. Aquestes iniciatives s'emmarquen en la lluita contra la crisi climàtica i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que formen part de l'Agenda 2030.
"La Universitat de Lleida, com a institució de referència del nostre territori, és responsable de liderar e implantar mesures que s'alineïn amb els ODS i emprendre estratègies que, entre d'altres, contribueixen a la conservació dels recursos naturals", destaca el vicerector de Campus, Narciso Pastor. Per això, aposta per reduir els residus generats i afavorir la recollida selectiva.
En els propers dies la UdL retirarà de tots els despatxos les papereres de rebuig, en les quals es poden dipositar tota mena de residus, deixant només els contenidors de paper. El personal haurà d'utilitzar les illes de recollida selectiva, on es poden dipositar els residus en la fracció corresponent.
D'altra banda, en els actes institucionals es deixaran d'usar les ampolles d'aigua de plàstic, d'un sol ús. Per aquells departaments o unitats que ho sol·licitin de forma expressa, la CSiEC proveirà de gerres i gots reutilitzables, de vidre o altres materials. El servei també podrà ser ofert per part de les cafeteries dels campus.
"Estem convençuts que és el camí per aconseguir una UdL més sostenible, i en definitiva un món més saludable", ha afegit el vicerector de Campus.
La UdL avança cap a l'objectiu de residu zero i elimina plàstics i papereres
Societat
La universitat es considera una institució de referència i implementarà noves mesures per fomentar la recollida selectiva i el consum sostenible
ARA A PORTADA
-
Successos El detingut per la mort de la veïna de Soses no passarà avui a disposició judicial Redacció
-
-
Successos El robatori de coure interromp la circulació de l’R13 i l’R14 entre la Plana-Picamoixons i Lleida Redacció
-
Societat Més de 6.000 estrangers amb dret a vot podran participar a les municipals de Lleida Redacció
-
Publicat el
26 de febrer de 2021 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Del campus a l’hemicicle: cinc estudiants de la UdL es posen a la pell de diputats
-
Societat La Segarra estrenarà al setembre un nou bus entre Guissona i Cervera
-
Societat
Ponent afronta una setmana de calor intensa i risc extrem d’incendi forestal
-
Societat
Els productors de pistatxo de Ponent reivindiquen el potencial del cultiu amb una jornada tècnica
-
Societat
La piscina de Magraners, tancada per la presència de vidres a l’aigua
-
Societat
Lleida, única demarcació on cauen les hipoteques amb un descens del 4,4%
