La segueixen Lleida, amb 12 i 312 matriculats, i Tremp, que amb 2 cursos ofertats ha superat les 70 persones. El Centre d'Observació de l'Univers, a Àger, s'ha estrenat enguany com a seu de la Universitat d'Estiu amb un curs d'astronomia. I també han acollit cursos de la UdL, Erill la Vall i Seròs. A totes aquestes seus, cal sumar els 40 inscrits del primer curs virtual de la història de la Universitat d'Estiu que ha versat sobre les migracions a la Mediterrània.
Quant al perfil dels estudiants, el gruix més important són professionals (enginyers, arquitectes, professors, comptables...), mentre que un 33% són estudiants de la UdL. Cal destacar la matriculació de persones majors de 65 anys, que enguany han arribat als 30.
La major part de l'alumnat, un 71%, procedeix de la demarcació de Lleida, un 15% de la resta de Catalunya, mentre que un 3% són d'Andorra. Un 6% arriben de València, Aragó i les Illes Balears, i el 5% d'altres indrets de l'Estat i del món (Alemanya, Itàlia, Suècia i Algèria). De tots aquests, un 23% repeteix l'experiència de participar en la Universitat d'Estiu de la UdL.
En els 36 cursos de l'edició d'enguany han impartit classes 124 docents de l'àmbit de l'art i les humanitats, el dret, l'economia, la política, la sociologia, la informàtica, l'ensenyament, la salut, l'esport, el medi ambient, la robòtica, l'astronomia, la llengua i la literatura entre d'altres.
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de juliol de 2009 a
les 16:38
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia manté els 18 anys de presó per a l'acusat d'intentar matar la parella a Artesa de Segre
-
Societat
La Guàrdia Urbana i els Mossos doblaran els controls de seguretat al Centre Històric de Lleida
-
Societat
Albert Esteve nega el frau a la Seguretat Social, però la Fiscalia demana sis anys de presó
-
Societat
La marea de professors desborda el centre de Lleida en la tercera jornada de vaga educativa
-
Societat
Els professors tallen l'A-2 a Soses, Lleida i Alcarràs
-
Societat
Lo Pau de Ponts: «Les festes majors són l'essència de la meva música»
