El consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha donat llum verda al procediment de canvi de nom legal al nom d'ús comú adreçat a les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat universitària.
Així, es dona compliment a la Llei 11/2014 de 10 d'octubre que recull l'obligació de les universitats de desenvolupar i garantir els drets de les persones LGTBI per evitar situacions de discriminació i violència en l'espai universitari. D'altra banda, l'escriptora trempolina Maria Barbal, guardonada enguany amb el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, serà l'encarregada d'inaugurar, el 24 de setembre, el curs acadèmic 2021 – 2022.
En relació a la normativa LGTBI, aplicable a tota la comunitat universitària, inclòs l'estudiantat de mobilitat, garanteix el dret d'aquestes persones a ser anomenades a la UdL amb el nom corresponent al gènere amb el qual s'identifiquen mentre no tinguin el DNI actualitzat.
Aquest "nom d'ús comú", o "nom sentit", substituirà, si se sol·licita, el seu nom legal en tot allò que no tingui implicacions legals a la UdL, és a dir, que siguin de caire intern, com ara el correu electrònic, el cens electoral, el nom d'usuari a la intranet, als llistats de classe, activitats d'extensió universitària o el carnet UdL. En aquest sentit, la normativa també inclou el canvi de la fotografia del carnet i en els arxius de la universitat.
La UdL permetrà que les persones transgènere puguin canviar-se el nom
Societat
La mesura pretén garantir els drets de les persones LGTBI per evitar situacions de discriminació i violència en l'espai universitari
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de juliol de 2021 a
les 17:43
Actualitzat el
22 de juliol de 2021 a les
17:48
Et pot interessar
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Les 10 millors cançons del Gitano de Balaguer
-
Societat
L'IRTA i Agrotecnio busquen claus epigenètiques per criar porcs més resistents a l'estrès i a les malalties
-
Societat Mor un veí de Belianes de 67 anys en un xoc amb un camió a la carretera LP-2015
-
Societat
El Gitano de Balaguer: l'antiheroi de la música que va fer popular la irreverència
-
Societat
Condemnat a un any de presó per agredir l'alcalde d'Alins en un bar per un conflicte escolar
