La UGT-FeSP de les Terres de Lleida ha denunciat aquest dimecres el "malestar" de la plantilla de la Policia local de Cervera respecte "al tractament que està rebent per part de la Paeria de la localitat".
Segons el sindicat, la plantilla es queixa que es troba "sota mínims" i que els seus treballadors "es veuen obligats a cobrir torns de treball amb un sol agent", fet del qual responsabilitza a "la manca de previsió per part de la Paeria de Cervera". La UGT assegura que aquesta situació es tradueix en "el mal servei que s'està oferint a la ciutadania" i també ha denunciat "el perill que suposa treballar un sol agent".
La UGT ha recordat que des del mes de maig del 2019, "la plantilla de la Policia Local de Cervera no fa hores extraordinàries voluntàries" i que "més del 80% de totes les hores que s'han fet durant l'any passat han estat mitjançant decrets d'alcaldia", és a dir, "obligatòries". Tot això "comporta una càrrega de feina als agents, en detriment dels seus dies de festa i de la seva conciliació familiar", segons el sindicat.
Actualment, la plantilla de la Policia Local de Cervera consta d'un sergent, un cap de la policia, un caporal i vuit agents, amb una ràtio d'1,1 policies per cada 1.000 habitants. Una mitjana que suposa gairebé la meitat de la de municipis similars, i molt inferior a la mitjana de Catalunya, que se situa en 1,63 policies per cada 1.000 habitants, tal com ha remarcat la UGT-FeSP de Lleida.
El sindicat considera que "la Paeria de Cervera no té intenció de resoldre aquest problema" després de l'aprovació a finals del 2019 d'una Relació i Valoració de Llocs de Treball (RLT i VLT) "on proposa una plantilla de la Policia Local formada per un sergent, un cap de la policia, un caporal i deu agents".
La UGT denuncia males condicions laborals a la Policia local de Cervera
Societat
El sindicat assegura que els treballadors han de cobrir torns de treball amb un sol agent per manca d'efectius
ARA A PORTADA
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris Redacció
-
-
Societat «Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega ACN
Publicat el
27 de febrer de 2020 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
La 37a Fira del Torró d'Agramunt s'amplia a tres dies i dedica el darrer als cuiners de Ponent
-
Societat
Sexenni anuncia una aturada indefinida amb un últim concert a la Sala Apolo
-
Societat Busquen a Lleida un home després de masturbar-se en un autobús i treure una navalla
-
Societat L’ICS suspèn quatre anys una metgessa de la presó de Ponent per tres actuacions en guàrdies
-
Societat
Denuncien una empresa d'autocars de Guissona per usar el tacògraf d'un mort
