La Federació de Serveis, Mobilitat i Consum (FeSMC) de la UGT de les Terres de Lleida rebutja que el conveni de Comerç de Lleida no tingui cap increment salarial, tal com defensa la patronal FECOM. "No és just per als treballadors del sector un any de conveni amb congelació salarial, ni tampoc és la realitat en la qual es troba el sector", apunta Carme Valls, secretària d'organització de la UGT-FeSMC de les Terres de Lleida.
Com a darrera proposta, el sindicat planteja dos anys de conveni (2020-2021) i un increment salarial del 2%, amb efecte des de l'1 de gener del 2021, a l'espera que la patronal reconsideri la seva posició i accepti aquest increment salarial. En cas contrari, la UGT no descarta mobilitzacions en els pròxims mesos.
En aquest sentit, Valls assegura que "en època de pandèmia, les persones treballadores han estat i estan en primera línia, donant servei i atenció a la ciutadania com a serveis essencials". És per això, que considera "inadmissible que les seves condicions econòmiques es vegin perjudicades, retallades o minorades".
Carme Valls assenyala que "exposar-se a la Covid-19, prestant treball i servei als clients, ha afectat la salut dels treballadors del sector, i en conseqüència, el seu entorn familiar". A més, "la pandèmia també ha potenciat l'augment de la càrrega de treball", ha afegit la responsable de la UGT-FeSMC de Lleida.
En aquest sentit, el sindicat considera que "s'ha de tenir un reconeixement públic i notori per a tot el personal, que es reflecteixi en unes condicions econòmiques dignes per les circumstàncies actuals".
La UGT sortirà al carrer si la patronal bloqueja un augment salarial en el conveni del Comerç
Societat
El sindicat planteja un augment del 2% per als anys 2020 i 2021
ARA A PORTADA
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
-
-
Societat La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
30 de desembre de 2020 a
les 18:54
Actualitzat el
30 de desembre de 2020 a les
18:56
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
-
Societat
La policia tramita més de 190 denúncies per incivisme a l’estiu a Mollerussa
-
Societat
Coloms a Balaguer: una plaga que no s’atura
