La pròpia Helena va participar l'any passat a la cursa de 15km. Després de l'èxit de les dues anteriors edicions, la VCUF 2014 pretén convertir-se en una cita de referència a nivell nacional i internacional.
Aquest any hi haurà sis curses, dues més que l'any passat: quatre de diferents distàncies (214km, 87km, 37km y 13km), una cronoescalada de 1400m de desnivell positiu i una cursa solidària inclusiva. A més serà l'escenari dels Campionats de Catalunya d'Ultraresistència i prova de la recentment creada Spain Ultra Cup.
La VCUF adquireix un fort caràcter solidari amb aquesta nova cursa i la subhasta de dorsals solidaris i objectes firmats per figures mundials del trailrunning, com Kilian Jornet, Anna Frost o Núria Picas, a més de la difusió per internet d'una sèrie de vídeos. La recaptació anirà destinada a la Fundació Itinerarium, que treballa amb persones discapacitades, i l'Associació Debra que ho fa amb persones afectades per la malaltia
minoritària pell de papallona.
Durant els dies entre les curses tindrà lloc la Setmana Internacional del Senderisme i el Running, que acostarà la muntanya ceretana a tots els públics, amb activitats lúdiques i esportives per a descobrir el patrimoni natural i la gastronomia de la comarca.
Paral·lelament tindrà lloc el Saló del Senderisme i Running a Puigcerdà que reunirà les principals marques del sector. Una altra de les novetats és l'organització de curses infantils per a transmetre als més petits els valors dels quals Kilian fa bandera.
La Volta Cerdanya Ultrafons més solidària
La periodista Helena Garcia Melero va presentar, aquest dijous a Barcelona, la tercera edició de la Volta Cerdanya Ultrafons (VCUF), que tindrà lloc a principis de juny. La VCUF vol ser més que una cursa de muntanya i considera un valor afegit tot el que està organitzant al voltant de la competició: solidaritat, valors, patrimoni...
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 07 de març de 2014 a les 18:31
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
