L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha sol·licitat informació a l'Ajuntament de Lleida en relació amb la tramitació dels expedients sobre abocaments "irregulars" al sistema de sanejament de la ciutat, segons ha informat la Crida per Lleida.
En concret, vol conèixer l'estat de tramitació d'aquests expedients i les actuacions dutes a terme per la Paeria al respecte, així com les mesures previstes per evitar futurs abocament no autoritzats a la capital del Segrià. La petició de l'ACA arriba després de la sol·licitud registrada fa unes setmanes pel grup municipal de la Crida-CUP en què instava aquest organisme a actuar d'ofici davant els "incompliments" en els abocaments a la xarxa de clavegueram per part de determinades empreses i la "inacció" de la Paeria pel fet de no haver imposat cap sanció.
Segons la Crida per Lleida-CUP, "de les 27 inspeccions dutes a terme el 2017 per part de la Paeria, en sis s'havien superat els límits establerts" per l'ordenança d'abocaments a la xarxa de clavegueram i, en algun cas, "fins a tres cops", fet que "suposava una infracció".
A més, "en altres quatre casos s'havia detectat que alguns establiments estaven abocant a xarxa de clavegueram sense el corresponent permís, cosa que representa una infracció greu", segons el grup municipal. La Crida-CUP critica que "la Paeria no hagi imposat cap sanció" i, per això, va decidir recórrer a l'ACA perquè actués d'ofici.
La formació ha tornat a denunciar "que casos com aquests demostren que la Paeria no té control sobre els serveis públics privatitzats" i, en aquest sentit, en demana la seva remunicipalització.
L'ACA demana a la Paeria informació sobre la tramitació d'expedients d'abocaments a la ciutat
La Crida-CUP va instar aquest organisme a actuar d'ofici davant els "incompliments" de determinades empreses i la "inacció" del govern de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
03 d’abril de 2019 a
les 22:34
Actualitzat el
03 d’abril de 2019 a les
22:37
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen una planta solar fotovoltaica amb gairebé 18.000 panells a l'Urgell
-
Societat
El Govern destina 10 milions per garantir el relleu generacional al camp català
-
Societat
La Paeria passa a ser l'accionista majoritària d'Edullesa i aplana el camí per fusionar-la amb Mercolleida
-
Societat
Ipcena denuncia males olors i contaminació per part d'una empresa d'extracció de pinyola
-
Societat El reforç d’exàmens de la DGT amplia un 75% les proves pràctiques al Pirineu
-
Societat Un estudi alerta de la mala salut dels temporers per les condicions de vida i feina
